کد خبر: 239470
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
بازدید 2046
همایش بزرگ فناوری فضایی در کانون البرز برگزار شد

با همکاری سه پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی ،سامانه های ماهواره ای و سامانه های فضا نوردی اولین نشست تخصصی فناوری فضایی در البرز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،صبح روز یک شنبه 19 بهمن 93 اولین همایش بزرگ فناوری فضایی از ساعت 9 الی 12 در سالن همایش های کانون البرز برگزار شد .
در ابتدای این نشست علی رضا جلالی مدیر کل کانون استان در سخنانی ضمن تشکر از زحمات پژوهشکده هایی که در برگزاری این نشست همکاری کرده اند گفت از نوجوانان عزیز می خواهم که نهایت بهره را از این همایش علمی ویژه ببرند چرا که فرصت خوبی فراهم شده است تا یافته های علمی این عزیزان در قالب سخنرانی و نمایشگاه به شکل منظم و دسته بندی شده در اختیار ما قرار بگیرد.
وی هم چنین گفت اطلاعات دانشی بسیار خوبی در صحبت های این عزیزان نهفته است،اما به غیر از این اطلاعات ارزنده،غرور بزرگ ملی در پس کارهای این عزیزان است که حس قشنگی را به همه ما منتقل خواهد کرد .
در ادامه یاوری،ارژنگ نیا و حسینی کامل کارشناسان پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی ،هویار غفاری کارشناس پژوهشکده سامانه های ماهواره ای و پژمان خالقی زاده کارشناس پژوهشکده سامانه های فضانوردی سخنان خود را با پخش کلیپ و فیلم های ویژه ارایه کردند .
بیان مقدمات کلی و تاریخچه در خصوص فضا و فضانوردی،تبیین جایگاه ایران در فضانوردی دنیا،نگاه آماری به فعالیت های فضایی ایران ، توضیح پروژه های موفق زیست فضایی ، طبقه بندی ماهواره ها و ارایه توضیحات در خصوص ماهواره امید از جمله مباحثی بود که توسط کارشناسان مطرح شد .    
پخش چند سرود و گرفتن عکس یادگاری با میمون به فضا رفته ایرانی از جمله برنامه های اجرا شده در این همایش بود .
هم چنین نمایشگاهی نیز در حاشیه این مراسم برپا شده بود و کارشناسان پژوهشکده ها در خصوص آن توضیحاتی را به نوجوانان ارایه می دادند.
  
 لازم به توضیح است که محمد جواد کولیوند(نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ، کارشناسان پژوهشکده های بیان شده و مدیر کل ،معاونین و کارشناسان کانون در این نشست حضور داشتند .