کد خبر: 246855
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
بازدید 1995
کانون در تمام فعالیت هایش شاخص است

محمد تقی ایرانی،معاون استاندارالبرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج ضمن بازدید از مراکز مجتمع و شماره سه کرج ،فعالیت های کانون را بسیار تأثیر گذار ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،محمد رضا کوچکی ،معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری کرج و آرزو مظفری ،مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده و رییس روابط عمومی فرمانداری و هم چنین مدیرکل، معاونین و کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ،ایرانی را در این بازدید که از ساعت 11 تا 14 روز یک شنبه پنجم مهر ماه 94انجام شد، همراهی کردند.
در ابتدای این بازدید ،علی رضا جلالی،مدیر کل کانون البرز در سخنانی به تشریح فعالیت های انجام شده و برنامه های آتی کانون البرز پرداخت،وی تأکید کرد که فعالیت ها در کانون استان ، با شعار توکل،ارتقا،همدلی و با توجه به زمینه مورد علاقه مربیان انجام شده و خواهد شد .
او هم چنین ضمن قرائت بخش هایی از کتاب آسیب شناسی آموزش خلاقیت تألیف عبدالعظیم کریمی نسخه ای از این کتاب را به فرماندار اهدا کرد .
ایرانی که خود نیز تا پایان مقطع راهنمایی،عضو کانون بوده است،از خاطراتش در کانون و تأسیس کتابخانه و امانت کتاب در منزل به بچه ها  تعریف کرد و از مدیر کل کانون خواست که حداقل هفته ای یک کتاب را به او معرفی کند و قول داد که با ازدحام کاری اش هم که شده کتاب را مطالعه و در خصوص آن بحث و گفتگو کند .
وی هم چنین گفت:شکاف نسل ها و فاصله ای که امروز بین پدران و مادران و فرزندانشان ایجاد شده همگی از عدم برنامه ریزی دقیق فرهنگی نشأت می گیرد .
معاون استاندارالبرز ، ادامه داد:متأسفانه امروز اغلب در بخش فرهنگ سلیقه ای رفتار می شود که همین امر موجب  کاهش ثمر بخشی بیشتر  فعالیت های فرهنگی می شود .
فرماندار  ادامه داد ما با داشتن پشتوانه های اسلامی و اعتقادی و هم چنین سرمایه های عظیم مذهبی و ملی باید بهتر از این عمل کنیم و قبل از این که بیگانگان برای جوانان و نوجوانانمان برنامه بریزند،خودمان آن ها را وارد مسیر درست کنیم .
بازدید فرماندار از بخش های ستادی،نجوم (آسمان نما و رصد خانه)و کتاب خانه های کودک ونوجوان مر کز مجتمع بخش بعدی این برنامه بود.
ایرانی در طی این بازدید گفت که مربیان بایدفعالیت ها  را هدفمند انجام دهند و کارها به شکل چند مرحله ای و مکمل هم باشد که همکاران مرکز مجتمع در این بخش به معرفی برنامه های معرفی کتاب،روخوانی کتاب،طرح سواد خواندن،بحث کتاب،نقد و بررسی کتاب و دعوت از نویسنده پرداخته نمونه ای از برنامه های کانون از ابتدا تا انتها را تشریح کردند.
تماشای کلیپ معرفی فعالیت های شاخص کانون در سال 94 و هم چنین تماشای بخشی از ویژه برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته ملی کودک ازسایر بخش های این بازدید بود .
ایرانی که پس از مرکز مجتمع در مرکز سه کرج حضور یافت و از نزدیک با مشکلات و فعالیت های این مرکز آشنا شد در سخنانی در حاشیه این برنامه بازدیدی گفت:
من بعد از حدود بیست و پنج سال دوباره به کانون برگشتم و افسوس می خورم که چرا زود تر از این ها نیامده بودم .
وی با اشاره به این که با حضور در کانون خاطرات خوش کودکی برایش تکرار شده است گفت:
کانون از جمله نهادهایی است که سابقه فرهنگی دارد و خوش بختانه در تمام فعالیت ها چه فعالیت هایی که در تمام کشور در کانون انجام می شود و چه فعالیت های خاص استان البرز این نهاد شاخص است و علاوه بر دارا بودن استانداردهای فرهنگی،کارها در کانون به خوبی صورت می گیرد.
وی هم چنین گفت خوش بختانه کانون دارای روش های تربیتی و آموزشی بسیار خوبی است و کاش این امکان فراهم شود که تمام فرزندان نسل جدید حتما در کانون حضور یابند.
در پایان این بازدید ،فرماندارکرج ابراز امیدواری کرد که بتواند در فعالیت های ویژه کانون در هفته ملی کودک نیز حضور یابدهم چنین از مدیر کل کانون استان نیز دعوت شد تا در جلسه هفته آتی شورای اداری استان در خصوص فعالیت های کانون در هفته ملی کودک صحبت کنند.