مراکز کانون استان البرز هفته ای پر از لبخند را برای کودکان می سازند

مسئولین مراکز مختلف کانون البرز ،در نشستی ،برنامه های خاص مرکزشان در هفته ملی کودک را اعلام کردند.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،در ابتدای این جلسه علی رضا جلالی کتاب آسیب های آموزش خلاقیت تألیف عبدالعظیم کریمی را معرفی و ضمن بیان اهمیت جایگاه مطالعه در جامعه و به ویژه در بین همکاران کانون از آن ها خواست که از کوچک ترین فرصت ها نیز برای مطالعه کتاب استفاده کنند .
در ادامه طاهره گرمسیری،کارشناس فرهنگی استان،ضمن تشکر از فعالیت های جامع و خوب همکاران مراکز در اجرای فعالیت های کتابخانه ای و هماهنگی در اجرای برنامه های استانی، استان البرز در شش ماهه اول سال 94 و با اشاره به پیش بینی  برنامه ریزی های ارسالی از طرف مراکز از مسوولین خواست که بر نظارت درست این برنامه ها دقت کافی داشته باشند .
سپس مراکز به ترتیب برنامه های خود را به مناسبت هفته ملی کودک تشریح کردند
زهرا باقری زمان مسئول مرکز شماره یک کرج،اجرای نمایش توسط گروه نمایشی ((فانوس خیال)) در روز 14 مهر ، دعوت از آتش نشان و آشنایی اعضا با نکات ایمنی در روز 15 مهر،برگزاری کارگاه های ویژه فرهنگی ،هنری ،ادبی با حضور اعضا و والدین در روز 16 مهر  ،برگزاری نشست ویژه مشاوره با خانواده ها به مناسبت روز خانواده با موضوع کودکان در روز 18 مهر ،برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت حافظ در روز 20 مهر ،دعوت از کارشناس اداره استاندارد و آشنایی بچه ها با نکات لازم در این زمینه در روز 21 مهر را از فعالیت های شاخص این مرکز در هفته ملی کودک خواند .
 
فاطمه علیپور مسئول مرکز شماره دو کرج نیز با اشاره به شعار هفته ملی کودک و بیان اهمیت ایجاد شادی در کودکان به ویژه در دنیای امروز گفت: برنامه های ویژه این هفته در مرکز شماره دو با هماهنگی سازمان های مختلف از جمله بهداشت و محیط زیست اجرا خواهد شد .
وی روزهای 15 مهر و 16 مهر را روزهای برگزاری جشن های ویژه مرکز برای دختران و پسران خواند و گفت در راستای اجرای برنامه های هفته ملی کودک و تحقق شعار این هفته یعنی ((دنیا با لبخند کودکان زیباست)) از اعضا خواسته شده که به همراه مربیان ،کتاب هایی را که متناسب با این شعار هستند جستجو کنندو ضمن مطالعه آن ها با مفهوم خنده های واقعی و خنده های تصنعی آشنا شوند، اجرای برنامه ((نقاشی زیباترین لبخند )) و کشیدن نقاشی یک چهره با لبخند زیبا ،برگزاری کارگاه ادبی من و اسباب بازی هایم و نوشتن خاطرات زیبای اعضا در خصوص خاطراتشان با اسباب بازی ها ،برگزاری مسابقات شاد و بازی های گروهی ،جمع آوری زباله ها از پارک هم جوار مرکز توسط اعضا و آشنایی آنان با حفاظت از محیط زیست،آشنایی اعضا با میراث فرهنگی و صنایع دستی از جمله قالی به عنوان یکی از بافته های داری اصیل ایرانیان و قرار دادن دار قالی و حضور بافنده د رمرکز ،قصه گویی قصه های طنز  از جمله برنامه های ویژه ای بود که علیپور به آن اشاره کرد .
 
نرمین کریمی مربی مسئول مرکز شماره سه کرج نیز ضمن اشاره به برنامه موفق جمع آوری اسباب بازی های مورد علاقه اعضا جهت اهدا به کودکان نیازمند در ماه مبارک رمضان با هدف آشنایی کودکان با مفهوم گذشت گفت:
در این هفته یعنی هفته ملی کودک نیز سعی داریم که کودکان عروسک های مورد علاقه خود را به کودکان بی سرپرست شیرخوارگاه امام علی (ع) اهدا کنند .
وی هم چنین ادامه داد : تصمیم داریم در روزی که برای اهدا عروسک ها به شیرخوارگاه می رویم ،ب اجرای برنامه های شاد فرهنگی،هنری و ادبی از جمله نقاشی،سفالگری ،نمایش عروسکی ،گرفتن عکس یادگاری با ماکت های خاصرا اجرا کنیم و بتوانیم به اندازه توان شادی را میهمان دل بچه های این مرکز کنیم .
نقاشی دیواری در حیاط مرکز ،هماهنگی با سازمان بازیافت و آشنایی اعضا با بحران آب و سایر نکات در خصوص حفظ محیط زیست در روز 19 مهر از جمله ویژه برنامه های این مرکز در هفته جهانی کودک است .
 
فریبا فروزانفر مسئول مرکز شماره چهار کرج نیز ضمن اشاره به فعالیت های سالانه کانون و ضرورت ایجاد فضای مناسب در تمام ایام سال و توضیح بخشی از اهم فعالیت های صورت گرفته تابستان این مرکز اجرای برنامه های ویژه فرهنگی و برگزاری دوره موفق آتش نشانی و ایمنی که شش دوره در مرکز اجرا شده را در این هفته ویژه مدارس ازجمله فعالیت های این مرکز دانست .
جشن ویژه این مرکز نیز هم زمان با روز جهانی کودک در 16 مهر ماه اجرا خواهد شد .
برگزاری دوره تربیت اسلامی فرزندان ویژه والدین در روز 21 مهر ماه توسط مدیر کل کانون البرز از جمله فعالیت های این مرکز است .
 
مریم فلاح نژاد،مسئول مرکز هشتگرد نیز برگزاری جشن ویژه در روز 16 مهر ماه 94 برگزاری کارگاه های تخصصی سفال گری،نقاش ،کارگاه مشاوره خانواده د روز 18 مهر ماه با عنوان ((کودک و شادی)) ،اجرای جشنواره بادبادک های خندان د روز 19 مهر و نقاشی ((یک کودک ،یک لبخند )) را از برنامه ها مهم این مرکز در این هفته خواند .
هم چنین جنگ ویژه نمایشی توسط گروه فانوس خیال نیز در روز 21 مهر ماه در این مرکز اجرا خواهد شد .
میترا فرهادیان مسئول مرکز مجتمع کرج نیز به عنوان آخرین مسئول استان گفت :
16 مهر جشن ویژه اعضا مرکز با برگزاری کارگاه های قصه گویی،نمایش،نقاشی روی سنگ برگزار خواهد شد .
فرهادیان ضمن اشاره به جمله هر چهره ای با لبخند زیباتر است گفت ما به عنوان والدین و مربی باید سعی کنیم همواره چهره ای خندان داشته باشیم تا بتوانیم شادی را به کودکانمان انتقال دهیم .
وی هم چنین ادامه داد : با توجه به این که شنبه 18 مهر ماه روز (( کودک ،کتاب و کتابخوانی )) نام گذاری شده است ،مربیا ن کانون در مدارس هم جوار مرکز حضور خواهند یافت و فعالیت های قصه گویی ،کتاب خوانی و معرفی کتاب را اجرا خواهند کر د و والدین نیز هم زمان با این فعالیت در سالن همایش های مرکز به تماشای فیلم های تربیتی ویژه کودکان خواهند رداخت .
این مرکز هم چنین در روز یک شنبه 19 مهر ویژه برنامه ای را با همکاری پارک بانوان کرج اجرا خواهد کرد و دختران حاضر در این پارک و سایر دعوت شدگان می توانند از برنامه های مفرح تفریحی،فرهنیگی و هنری نظیر مسابقات طناب کشی ،وسطی ،هفت سنگ ،کارگاه عروسکی و نمایش خلاق و ... استفاده کنند .
گفتنی است ویژه برنامه بازدید مدارس از مراکز در تمامی مراکز استان اجرا می شود و هماهنگی های خاص در این زمینه صورت گرفته است .
علی رضا جلالی،مدیر کل کانون استان نیز در سخنان پایانی خود در این جلسه  که از ساعت 30/9 الی 12 در دفتر مدیر کل کانون استان با حضور مدیر کل ،معاونین ،کارشناسان ،مسئولان و مربی رابط مراکز برگزار شد ،ضمن این که از همکاران برای تدارک فعالیت های ویژه و متناسب با مرکزشان تشکر کرد گفت:
امید است که این برنامه ها با همین شکل و محتوا به خوبی اجرا شود و سعی نشود که تمام برنامه ها مشابه باشد بلکه برنامه ها در هر مرکز با شکل خاص همان مرکز اجرا شوند .
وی هم چنین از مسئولین خواست در حد امکان از منابع و امکانات موجود استفاده کرده و بچه ها را به سمت حفاظت از منابع و محیط زیست تشویق کنند .
برای دیدن آدرس و شماره تماس مراکز کانون استان البرز این جا کلیک کنید .