کد خبر: 246979
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
بازدید 5525
فعالیت های ویژه گرامی داشت هفته دفاع مقدس در مراکز البرز

مراکز کانون استان البرز به مناسبت هفته دفاع مقدس فعالیت های ویژه ای اجرا کردند .

 
با توجه به اهمیت آشنایی نسل جدید (کودکان ونوجوانان ) با اهمیت و ضرورت دفاع مقدس و آشنایی آنان با فرهنگ غنی جنگ همه ساله از 31 شهریور ماه به مدت یک هفته علاوه بر فضا سازی های متناسبی که با همکاری خود اعضا و با استفاده از   ابزارهای موجود در کتابخانه ها انجام می شود ،فعالیت های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی نیز در تمامی مراکز کانون استان انجام می گیرد.
گزارشی که مطالعه می فرمایید مختصری از فعالیت های اجرا شده سال 94 است که با توجه به عناوین اعلام شده ذیل و متناسب با مخاطبان در هر مرکز اجرا شد
سه شنبه 31 شهریور : نیروهای مسلح، سلحشوری، پایمردی،
چهار شنبه 1مهر:روحانیت، علم، دانش ‌پژوهی، سربازان،
پنج شنبه 2 مهر: شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی،
جمعه 3 مهر: ، معنویت، زنان خانواده و سلامت
شنبه 4 مهر:دفاع همه‌جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف
یک شنبه 5 مهر :ولایت‌مداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان،
دو شنبه 6 مهر وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و بیداری اسلامی و استکبار
فضا سازی با همکاری اعضا
برنامه ی فضا سازی مراکزبا همکاری مربیان و اعضای نوجوان دختر و پسر نوجوان و کودک انجام شد . ساخت فضا سازی پانل های ثابت و سیار مرکز با محوریت معرفی رزمندگان و رشادت های آنان با پوسترهای موجود و استفاده از کتاب های تاریخی با موضوع رزمندگان - جبهه و جنگ انجام شد
برگزاری نمایشگاه ویژه در مرکز شماره یک کرج
نمایشگاهی از عکس و زندگی نامه شهدای ایران اسلامی (شهدای استان البرز) در این هفته در مرکز شماره یک کرج دایر شد و اعضا و دانش آموزان در روزهای آغازین سال جدید تحصیلی ضمن بازدید از این نمایشگاه با زندگی نامه و خاطرات شهدا و تصاویر آن دوران آشنا شدند و در فضاسازی متناسب خاطرات آن روز ها را مرور کردند.
بازدید حدود 300 نفر از اعضا و دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی از نکات قابل توجه ای نمایشگاه بود
سنگر سازی در مرکز شماره 2 کرج
در ابتدا برای اعضا در مورد اهمیت و علت ساخت سنگر توسط رزمندگان غیور اسلام ،توضیحاتی داده شد و سپس آنان با استفاده از امکانات موجود ،سنگر های نمادین را ساختند
 ویژه برنامه های کلی تمام مراکز
قصه گویی
مربیان مراکز با استفاده از کتاب های مخصوص گروه های سنی مختلف قصه های مربوط به جنگ تحمیلی و خاطرات این سال ها را برای اعضا قصه گویی کردند کتاب های حلزون من گم شده ،آزاده ،آخرین سیب ،رزمنده کوچک و ... از جمله این کتب بودند.
بحث آزاد
این فعالیت نیز از فعالیت جاری مراکز است و متناسب با موضوعات مختلف اجرا می شود در این هفته نیز
با اعضا در مورد جنگ تحمیلی به عنوان یک دفاع مقدس با اعضا بحث و گفت و گو شد و سوالاتی که اعضا داشتند از مربیانشان پرسیدند و از آن ها در مورد حال و هوایشان در مورد جنگ و اتفاق آن و اینکه چه برداشتی ازین اتفاق دارند و اگر خودشان جای رزمندگان بودند چه می کردند ؟ صحبت شد .
 
معرفی ها (کتاب،شخصیت ،سرزمین) این فعالیت ها از فعالیت های جاری مراکز کانون هستند که با اهداف معرفی   کتاب های مناسب،شخصیت های ملی ،مذهبی و تأثیر گذار به شکل مداوم در مرکز کانون استان اجرا می شوند ،در این هفته نیز کتاب های متناسب با موضوع زندگی فرماندهان جنگ ، سرزمین هایی نظیر خرمشهر و معرفی شخصیت فرماندهان و رزمندگان رشید اسلام   نظیر شهید همت ،شهید چمران،شهید فهمیده و ... اجرا شد .
.
برگزاری کارگاه های هنری و ادبی متناسب با هفته دفاع مقدس
اعضا در این هفته در کارگاه های هنری و ادبی نیز آثار خود را با موضوع دفاع مقدس خلق کردند.