نقد و بررسی کتاب آسیب شناسی آموزش خلاقیت

همکاران علاقه مند عضو انجمن کتاب خوانی استان البرز،در نشستی کتاب آسیب شناسی آموزش خلاقیت،تالیف عبد العظیم کریمی را مورد نقد و بررسی قرار دادند . <BR>

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، ا در این  نشست که صبح روز یک شنبه اول آذر ماه 94 از ساعت 10 الی 30/12در کتاب خانه ی نوجوان مرکز مجتمع آفرینش های فرهنگی – هنری استان البرز تشکیل شد .
علی رضا جلالی مدیر کل کانون استان البرز در سخنانی در ابتدای این نشست ضمن اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی گفت یک کتاب دار و یک مربی خوب در ابتدا باید بتواند ارتباط درستی با اعضا داشته باشد و  هم چنین اشراف کامل به کتاب های کتاب خانه و آشنایی با  کتاب های حوزه ی کاری  از ضرورت های این حرفه  است .
وی هم چنین افزود : نباید به معرفی ،مطالعه و نقد و بررسی کتاب هایی که در انجمن معرفی می شوند اکتفا کنیم ،بلکه همکاران باید کتاب را در کانون جاری کنند و این اتفاق نمی افتد ،مگر این که پس از مطالعه ی کتاب ،مصداق های عینی آن که در کارها و فعالیت های کانون وجود دارد پیدا شود و نکات مثبت و منفی کتاب ها با نکات مثبت و منفی کار ما قیاس شوند و ببینیم در کجا ما بهتر عمل کرده ایم و در چه حوزه هایی نیاز است که اشتباهات احتمالی خود را جبران کرده و بهتر عمل کنیم .
کتاب آسیب شناسی آموزش  خلاقیت یا (چگونه خلاق پروری نکنیم !) تألیف عبد العظیم کریمی کتابی بود که پس از سخنان مدیر کل کانون البرز ،مورد نقد و بررسی قرار گرفت و برخی از همکاران ضمن اشاره به بخش هایی که برای خودشان مفید و جذاب بود نقد هایی را در خصوص کتاب مطرح کردند .
استفاده از منابع قدیمی و واژگان سخت و نا مأنوس  در تألیف کتاب ، تکرار نظریه ها در بخش های مختلف،آوردن نظرات نظریه پردازان بزرگ در حوزه ی خلاقیت و اشاره به آموزش مدادن خلاقیت و نقض آن در برخی موارد از جمله نکاتی بود که مورد نقد و بررسی قرار گرفت .
لازم به توضیح است که برای جلسه ی آینده همکاران شرکت کننده باید مصداق های کار کانون و اشتراک یا تضاد آن با کتاب را پیدا کرده و در جلسه ی پایانی با حضور نویسنده کتاب ،نقد و بررسی نهایی را انجام دهند .

گفتنی است علاوه بر مدیر کل ،معاون فرهنگی ،کارشناسان ،مسئولین و جمعی از مربیان در این نشست حضور داشتند که اغلب نقطه نظراتشان را در خصوص کتاب مذکور مطرح کردند