پویایی و خلاقیت در کانون به وضوح دیده می شود

نرمین کریمی ،مسئول مرکز مجتمع کرج در گفت و گویی صمیمانه از کانون و فعالیت هایش می گوید .

 

   فعالیت در تمام مراکز کانون در هر شهر و استانی که باشی شکل تقریبا یکسانی دارد و اگر چه برنامه ریزی ها بر مبنای فضا و موقعیت مرکز و اعضا آن تغییر می کند اما شکل اصلی و اساسی رویه ی کار در تمامی کتاب خانه ها یکی است .
جا به جایی مسئولین و مربیان در مراکز کانون در سطح استان ها ،این امکان را می دهد تا ضمن تجربه ی کار در تمام مراکز برای همکاران ،مراکز نیز دوره ی جدیدی را از لحاظ برنامه ریزی و ایده پردازی تجربه کنند.
گفت و گویی که می خوانید با نرمین کریمی انجام شده  که به تازگی مسئولیت مرکز مجتمع کانون را پذیرفته است و در در یکی از روزهای پر کار این مرکز، پاسخ گوی سوالات مان می شود .   
 وی متولد      سال 1357      استان کرمانشاه است و مدرک کارشناسی خود را در رشته ی    مدیریت برنامه ریزی فرهنگی   دریافت کرده است .   
قریب 19 سال سابقه کار دارد و کارش را از مرکز پاوه در استان کرمانشاه آغاز نموده است ،تجربه کار در مراکز مجتمع کرمانشاه  ،دو کرج و مسئولیت مراکز لواسان تهران و سه  کرج و برگزیده شدن در مسابقات مختلف قصه گویی و داوری این مسابقات را  نیز در کارنامه ی خود دارد .
از او می خواهیم که در خصوص کانون و فعالیت  هایش به طور کلی صحبت کند ؟
می گوید : کانون یک سازمان با اهداف والاست ،سازمانی که در آن پویایی و خلاقیت به وضوح دیده می شود . مراکز فرهنگی و کتاب خانه های کانون وظیفه ی تربیت کودکان ونوجوانان در عرصه های فرهنگی،هنری و ادبی و شناسایی خلاقیت ها و پرورش آن ها در جهت درست را برعهده دارند و مربیان کانون نیز همان انسان های بزرگی هستند که با عشق و علاقه ی قلبی،فضا را برای رسیدن به تمامی این اهداف را فراهم می سازند.                                                             
 
از او در  خصوص تأثیر فعالیت های کانون بر زندگی شخصی اش می پرسیم ،می گوید:
گذراندن زمان ها و ساعات طولانی در یک مرکز فرهنگی،مانند کانون،که همواره با کتاب و شادی بچه ها  و دنیای پاک و صادقانه  آنان و عشق و علاقه و مهربانی همراه باشد ،به من شادی و نشاط می بخشد .
و ادامه می دهد:روزهایی که توانسته ام با تمام وجود اعضا را خوش حال کنم،یا فعالیت لذت بخشی برای آنان انجام دهم،هیچ گاه از ذهنم پاک نمی شود و یاد آوری آن همیشه حس خوبی به من می دهد که به طور یقین این نشاط در زندگی شخصی من هم دیده می شود .
  
کریمی در پاسخ سوالمان در خصوص  تأثیر جابه جایی مسئولین بر روند فعالیت مراکز می گوید :
با توجه به این که برنامه ریزی فعالیت ها به شکل سالانه صورت می پذیرد این جا به جایی ها تأثیری بر عملکرد فعلی مراکز نخواهد گذاشت .
 در ادامه در خصوص اهداف و برنامه ریزی آتی فعالیت ها در مرکز مجتمع نیز می گوید:
توجه به ایده ها و توانمندی های همکاران  در زمینه های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی به منظور بالفعل کردن فعالیت هایی که ممکن است قبلا کمتر به آن ها پرداخته باشیم با هدف جذب و نگه داری اعضا فعال و علاقه مند هدف اصلی برنامه های آینده مرکز مجتمع خواهد بود .
  
نرمین کریمی مسئول مرکز مجتمع در پایان  از حمایت ها و زحمات مدیر کل کانون استان ،معاونین و کارشناسان  قدردانی کرده و ضمن آرزوی سلامتی می گوید :

آرزو می کنم که راه های هموار برای به دست آوردن موفقیت های بیش از پیش  پیش پای همه همکارانم و مربیان مرکز مجتمع فرهنگی کرج قرار گیرد .