ویژه برنامه های مراکز البرز در ایام الله دهه ی فجر اعلام شد

مسئولین مراکر البرز در جلسه ی شورای فرهنگی،ویژه برنامه های مراکزشان در ایام الله دهه ی فجر را اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، قبل از ارائه ی برنامه توسط مسئولین،علی رضا جلالی،مدیر کل کانون استان در سخنانی بر لزوم خوشایند سازی این  ایام الله برای کودکان ونوجوانان تأکید کرده و از همکاران خواست برنامه های خود را با محوریت ایجاد فضای شاد و خاطره انگیز برای اعضا اجرا کنند .
وی از همکاران خواست که با نگاه به فرم فعالیت های مراکز ببینند که کدام فعالیت را می توانند در قالب جدید و جذاب و تأثیرگزار اجرا کنند .
مدیر کل کانون هم چنین افزود :
مربیان خود باید در زمینه ی انقلاب پر شکوه اسلامی ایران مطالعه کرده و با دانش ویژه و بهره گیری از سخنان ارزشمند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی )،آگاهی لازم را به اعضا انتقال دهند .
نقاشی طولی در مرکز شماره یک کرج
ناهید دهقانی ،مربی فرهنگی مرکز شماره یک کرج از اجرای برنامه های مختلف در این مرکز خبر داد و از برگزاری کارگاه های نقاشی و سفال گری به عنوان فعالیت های خاص در این ایام یاد کرده و افزود در مرکز شماره یک کرج ،اعضا با راهنمایی مربیان و توانایی خودشان در طی ایام الله نقاشی بزرگ طولی با موضوع (( انقلاب )) را تهیه خواهند کرد .
خاطره نویسی توسط والدین و معلمان از دیگر ویژه برنامه های این مرکز در این دهه خواهد بود .
((برنامه های مفرح و شاد )) محور فعالیت مرکز شماره دو کرج
میترا فرهادیان مسئول مرکز شماره دو کرج از پخش موسیقی های انقلابی و شاد با مضمون وطن دوستی به عنوان یکی از برنامه های این دهه اشاره کرده و ادامه داد :اجرای مسابقات شاد ،نمایش عروسکی ساخت خود اعضا ،غبار روبی مزار شهدا و حضور در مرقد امام (ره) و تجدید میثاق با آرمان های ایشان  از دیگر ویژه فعالیت های این مرکز خواهد بود .  
بر پایی غرفه های فرهنگی در مسجد و تکایا توسط همکاران مرکز شماره سه کرج
زهرا باقری زمان،مسئول مرکز شماره سه کرج،از همکاری با مدارس ،مساجد و تکایای محلی به عنوان ویژه برنامه ی دهه ی فجر مرکز یاد کرد و افزود :علاوه بر اجرای برنامه های ویژه برای اعضا و دانش آموزان و به منظور آشنایی بیشتر هم محلی ها با فعالیت های کانون در روز های 18 و 19 غرفه های فعالیت های فرهنگی ،هنری کانون در مساجد و تکایا برپا خواهد شد و هم زمان با روز انقلاب اسلامی ،معنویت گرایی،حاکمیت ارزش ها و فرهنگ و تمدن نوین اسلامی ،این برنامه ها برای مخاطبان اجرا خواهد شد .
تصویر گری سرود های ((وطن دوستانه )) در مرکز شماره چهار کرج
فاطمه علیپور مسئول مرکز شماره چهار کرج نیز در تشریح برنامه های این مرکز گفت :در برنامه های امسال اعضا را با حس وطن دوستی آشنا خواهیم کرد ،به این نحو که در ابتدا این سرود ها و اشعارو شاعران و خوانندگان آن ها  به اعضا معرفی می شوند،سپس شعر ها برای اعضا شعر خوانی شده و مفاهیم آن توضیح داده می شود و در مرحله ی پایانی تصویر سازی این اشعار توسط کودکان ونوجوانان انجام خواهد شد . گفتنی است به گفته ی این مسئول، اعضا نوجوان مرکز نیز نمایش ((ضحاک ماردوش)) را در دست اجرا خواهند داشت که در صورت آماده شدن در ایام الله دهه ی فجر اجرا خواهد شد .
برگزاری مسابقه ی عکاسی ((شهر من در فجر انقلاب )) در مرکز مجتمع
نرمین کریمی مسئول مرکز مجتمع کرج ،از انتشار فراخوان این مسابقه خبر داد و افزود:کودکان و نوجوانان می توانند آثار عکاسی خود با موضوع عکاسی از فضا سازی شهر به مناسبت دهه ی فجر را از طرق مختلف ارسال کنند و پس از بررسی برترین آثار تجلیل خواهند شد .
ثبت خاطرات اعضا در مورد انقلاب ، از زبان بزرگ ترها،فضا سازی ویژه ی برج آزادی ،تونل انقلاب و برگزاری مسابقه ی ویژه و اجرای نمایش عروسکی نیز از دیگر برنامه های خاص این مرکز در ایام الله خواهد بود .
گل های یک رنگ ایران در مرکز هشتگرد
مریم فلاح نژاد مسئول مرکز هشتگرد نیز در تشریح فعالیت های ویژه ی این مرکز به مناسبت دهه ی فجر گفت :
با هدف ایجاد همدلی و همکاری بین اعضا و استفاده از ظرفیت حضور اقوام مختلف در استان البرز،ازبچه ها می خواهیم که اسم استانی را که متعلق به آن جا هستند و یک جمله از زبان خودشان را در کاغذی به شکل گل  نوشته و آن را بدون در نظر گرفتن مرز مشخصی روی نقشه ی ایران بچسبانند و با این کار یاد بگیرند که فرقی نمی کند متعلق به چه استانی ،بلکه همه ایرانی هستند .
برپایی کارگاه مشاوره والدین ،برپایی غرفه ی بازی و سرگرمی و شرکت در یادواره ی شهدا از دیگر برنامه های اجرایی این مرکز در این ایام خواهد بود .
گفتنی است فعالیت های دیگر مرکز از جمله قصه گویی،معرفی شخصیت ،روخوانی و معرفی کتاب،شعرخوانی و دعوت از مدارس همانند سال های گذشته به قوت خود باقی خواهند بود.