کد خبر: 255203
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
بازدید 4773
نقد پویا نمایی "درون و بیرون" در مجتمع کرج

جمعی از همکاران البرز در یک نشست تخصصی به نقد و بررسی انیمیشن ((درون و بیرون )) پرداختند<BR>

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،این فیلم که با نام درونِ بیرون هم نامیده شده است،یک پویانمایی رایانه‌ای سه بعدی، کمدی-درام و ماجراجویی به کارگردانی پیت داکتر است.
 این انیمیشن توسط استودیوهای پیکسار ساخته شده و توسط والت دیزنی پیکچرز در 19ژوئن 2015عرضه شد. ایده اصلی و داستان فیلم توسط پیت داکتر نگارش شده است.
داستان درباره دختری یازده ساله به نام رایلی آندرسون است که پس از مهاجرت خانواده آن‌ها به سانفرانسیسکو، پنج شخصیت مغز او شامل شادی، غم، نفرت، ترس و خشم دچار هرج و مرج می‌شوند. این هرج و مرج به نزاعی میان غم و شادی می‌انجامد به طوریکه رایلی تا آستانه فراموش کردن شادی پیش می‌رود و تصمیم می‌گیرد به شهر خودش، مینی سوتا فرار کند ..
رشد کردن می‌تواند مانند جاده‌ای پر دست انداز باشد، و رایلی هم از این قضیه مستثنی نیست، کسی که با شروع کار پدرش در سن فرانسیسکو از زندگی غرب میانهٔ خود جدا شده است. مانند همهٔ ما، رایلی هم توسط احساسات خود کنترل می‌شود، مانند لذت، ترس، خشم، نفرت و غمگین شدن، این احساسات در مرکز ذهن و فرماندهی رایلی به عنوان شخصیت‌هایی در این انیمیشن زندگی می‌کنند و صاحب خود را در زندگی روزانهٔ خود راهنمایی می‌کنند. با تلاش رایلی و احساساتش برای تنظیم خود با یک زندگی جدید، آشفتگی‌هایی در ذهن او به وجود می‌آید. گرچه لذت، احساس اصلی و مهمترین احساس رایلی تلاش می‌کند تا چیزها را مثبت نگه دارد، اما در میان احساسات دیگر برای کنار آمدن با یک شهر، خانه و مدرسهٔ جدید تضاد وجود دارد.
در روز دوشنبه ،20 اردیبهشت 95 از ساعت 11 الی 14 جمعی از همکاران علاقه مند از جمله معاون فرهنگی،کارشناسان،مسئولان،مربیان و کارمندان ستادی،دور هم جمع شدند و پس از تماشای این فیلم با هدایت و راهنمایی علی خانمرادی،مربی ادبی استان که در زمینه ی نقد فیلم تخصص دارد و آثارش در این زمینه در نشریات مختلف چاپ می شود،همکاران را راهنمایی کرد که چگونه به نقد صحیح یک فیلم بپردازند و همین طور توضیحاتی نیز در این نشست در خصوص نحوه ی انجام فعالیت نقد و بررسی فیلم،با اعضا داده شد .