بررسی زمینه های مشترک همکاری امور اجتماعی معاونت فرهنگی شهرداری کرج و کانون استان البرز

در دیدار مدیر امور اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج و مدیر کل کانون البرز،زمینه های مشترک برای همکاری های بیشتر بررسی شد .<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،ظهر روز سه شنبه 26 مرداد 95،محسن برجی ،مدیر امور اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در دفتر مدیر کل کانون حضور یافته و دوطرف ضمن بیان توانمندی ها و امکانات سازمان های خود،زمینه های همکاری مشترک و امضای تفاهم نامه را بررسی کردند.
در ابتدای این دیدار محسن برجی با اشاره به این که دیگر عملکرد شهرداری از کارکرد عمرانی و خدماتی صرف خارج شده و در رویکرد جدید به یک دستگاه فرهنگی مبدل شده است سخنانی را بیان کرده و گفت :شهر سالم نیازمند شهروند سالم است و این میسر نخواهد شد مگر آن که تمام سازمان ها و نهادهای مسئول در زمینه ها و بخش های گوناگون دست از اقدامات موازی برداشته و در جهت تجمیع امکانات و توانمندی ها و سپس تفکیک آن در بخش های تخصصی و واکذاری به نهادهای توانمند در اجرا تلاش کنند.
برجی ضمن اشاره به ظرفیت های خوب شهر کرج و جمعیت درخور توجه آن بر ضرورت اجرای طرح های مشترک به منظور بهره گیری مخاطبان تأکید و از کانون خواست که ظرفیت و برنامه های خود را در قالب طرح های مشخص ارائه کنند .
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی از بی توجهی برخی مسئولان به این مهم گله کرده و ادامه داد نیازهای نوجوان امروز باید خوب شناخته شده و برای آن بستر سازی شود .
وی با اشاره به ظرفیت های استان و سپس  بزه اجتماعی گفت:بسیاری از این جرم هااگر برنامه ریزی خوب شکل گرفته بود و افراد به فعالیت های مناسب هدایت شده بودند شکل نمی گرفت.
محمود مروج،مدیر کل کانون استان نیز ضمن تشکر از تلاش های مجموعه ی شهرداری در کلان شهر کرج و تأیید نظرات مدیر امور اجتماعی معاونت فرهنگی شهرداری کرج،به بیان ظرفیت ها و توانمندی های کانون پرداخت و ضمن تشریح فعالیت های مهم کانون از جمله قصه گویی و جایگاه آن در انتقال مفاهیم ارزشمند اخلاقی و تجربیات خوب کانون، فعالیت های نجوم و فراهم کردن زمینه ی استفاده ی تعداد بیشتری از شهروندان از این فعالیت زیبای علمی ،بستر سازی برای ساخت و تجهیز مراکز خاص کانون در استان از جمله موزه ی کودک و مرکز فراگیر و مراکز مشابه دیگرو هم چنین فرصت مغتنم حضور تریلی سیار تئاتر کانون در استان البرز از مسئولین شهرداری خواست که فصل مشترکی برای همکاری ایجاد کرده تعاملات خوبی با کانون داشته باشند .
گفتنی است در این جلسه ی مشترک در خصوص طرح های مختلف از جمله((آسمان شب ))،((جشنواره ی قصه گویی))،با حضور و توضیحات مهری فلاح،معاون فرهنگی و فرزانه ایران پاک مسئول واحد نجوم مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت ..
لازم به ذکر است که پیش از این هم این دو مجموعه در قالب اجرای طرح ((شب های رصد )) در برخی پارک های استان،همکاری های ویژه ای با هم داشته اند که مورد استقبال همشهریان عزیز قرار گرفته بود .