اگر در کانون خلاقیت و نو آوری نباشد، کارها پیش نخواهد رفت

مدیر کل کانون البرز، در جلسه ی شورای فرهنگی که به منظور بررسی فعالیت های آتی و تحلیل فعالیت های شاخص برگزار شده بود،بر لزوم خلاقیت و نو آوری تاکید کرد.<BR>

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، محمود مروج ، مدیر کل کانون استان ، در این نشست، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران گرانقدرشان، از همکاران خواست که ضمن پرداختن به نقد فعالیت های شاخص استانی اجرا شده، در خصوص جزئیات برنامه های در دست اجرا، بحث و تبادل نظر کنند.
وی در خصوص جشنواره قصه گویی گفت : ما دررابطه با این جشنواره سعی خواهیم کرد علاوه بر اجرای صحیح و درست شیوه نامه ی اجرایی،قدم ها را فراتر گذاشته و این جشنواره ی خوب و تاثیر گذار را در سطح بالاتری اجرا کنیم،ایشان با اشاره به قابلیت های کتابخانه ی مرجع، به تعامل با این نهاد و بهره گیری از ظرفیت مجاورت با تهران و استفاده از صاحب نظران و متخصصین جهت برگزاری نشست های مشابه تاکید کرد.
مدیر کل کانون البرز با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در مرکز ((تجربیات هنری و ایده های نو )) و ((اداره کل امور سینمایی و تئاتر )) و با بیان این که "اگر در کانون خلاقیت و نو آوری نباشد، کارها پیش نخواهد رفت" ،ابراز امیدواری کرد که در آینده ی نزدیک بتوانیم همکاری های بسیار خوب و سازنده ای با این مراکز نیزداشته باشیم.
مروج هم چنین با اشاره به فعالیت های اجرا شده در استان از ((اردو ی فرا استانی )) و پیش تاز بودن البرز، در اجرای این اردو با توجه به کمبود منابع مالی سخن گفت و از همکارانی که در برنامه ریزی، پشتیبانی و اجرای آن نقش داشته اند، تقدیر و تشکر کرد.
این مسئول در خصوص اجرای برنامه ((نمایش سیار ))،ضمن تشکر از تمام دست اندر کاران گفت:
خوش بختانه در البرز استقبال از تئاتر سیار در حد انتظار بود ولی به جهت بهبود کیفیت و کمیت در سال های آینده باید نکات مثبت و منفی انتقال داده شود.
مهری فلاح، معاون فرهنگی کانون البرز نیز بر استفاده از ظرفیت مجاورت با تهران و استفاده از برنامه های کشوری در استان تاکید کرد، وی با اشاره به هفته ی کتاب و کتابخوانی،پژوهش و ترویج علم و جشنواره قصه گویی، تمام این برنامه ها را فرصت های غنیمتی دانست که باید به خوبی و در جهت اهداف کانون از آن  ها بهره گیری شود.
وی با اشاره به این که نگاه جدید به حوزه ی کتاب و کتاب خوانی با استفاده از هنر می تواند در بچه ها اثر گذار باشد گفت :باید اتفاقاتی رقم بزنیم که منجر به تولید اثر شود.
وی از تمام عوامل اجرایی فعالیت های اجرا شده، تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که در برنامه های آتی همکاران بیشتر شیوه نامه ها را مد نظر قرار دهند.
در بخش بعدی این نشست کارشناسان به ترتیب گزارش هایی از عملکرد و برنامه ریزی شان برای فعالیت ها ارایه دادند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به برنامه ریزی و جانمایی مراکز برای برپایی نمایشگاه دایمی ایده های نو و نشست های ویژه ، اجرای با کیفیت و کمیت جشنواره ی قصه گویی و فعالیت های جنبی ویژه از قبیل مشارکت والدین و کارگاه های آموزشی، ساده کردن مفاهیم عمیق برای کودکان ونوجوانان در قالب فعالیت های جدید و جذاب، برگزاری جلسات هماهنگی فعالیت ها با مسوولین مراکز، همکاری بیشتر با سایر سازمان ها به منظور بهره گیری از ظرفیت های ویژه ی آن ها ، تقدیر و تشکر از عناصر تاثیر گذار فعالیت های مختلف و خدمات صادقانه ی آنان، شناخت استان البرز و شهر کرج(ایران کوچک ) و استفاده از بستر و قابلیت های جغرافیایی استان اشاره کرد.