توسعه ی همه جانبه در کانون از طریق پیوست و همبستگی تمام فعالیت ها

محمد مروج ، مدیر کل کانون البرز، در جلسه شورای فرهنگی، بر مزین بودن کار فرهنگی به فعالیت های هنری و ادبی و زمینه ی کار فرهنگی برای فعالیت های هنری و ادبی تاکید کرد.

محمود مروج ، مدیر کل کانون البرز در این نشست ضمن تشکر از همکاران دیدگاه ها و دستور العمل های مدیر عامل کانون را در چند زمینه مطرح کرد
مروج در بیان این دیدگاه ها گفت :
توسعه ی بخش فروش محصولات در استان ها از اولویت های مدیر عامل محترم کانون است که ما هم سعی کرده ایم در برنامه ریزی های کلان خود این مبحث را لحاظ کرده و تاکید می کنم که همکاران از هر ظرفیت و فرصتی در این بخش، بهره بگیرند و از فرصت های موجود استان نظیر نمایشگاه ها ، برنامه های جمعی و ... برای عرضه ی محصولات، استفاده کنند .
مدیر کل کانون البرز توجه به طرح کانون – مدرسه را از دیگر اولویت های مدیر عامل کانون خواند و در این خصوص نیز گفت :
هر چند متاسفانه این طرح دیر به اجرا در آمد و به استان ها اعلام شد اما با توان بدنه ی کارشناسی استان و ظرفیت های مراکز، خواهیم توانست که در این زمینه به موفقیت های چشم گیری دست یابیم و از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد تا این طرح نتایج خوبی را برای دانش آموزان به همراه داشته باشد .
توجه ویژه به بخش نمایش فیلم موضوع سومی بود که مورد تاکید مدیر کل کانون البرز قرار گرفت و ایشان در خصوص استفاده از تجربیات دیگر استان ها و نظرات همکاران به منظور راه اندازی سالن سینما و بهره گیری از این توان تاکید کرد.
در بخش بعدی این نشست ، مدیر کل کانون البرز ،ضمن تشکر از تلاش های ویژه ی کارشناسان و معاون فرهنگی استان  به منظور انجام فعالیت های خاص از برخی تلاش ها به خصوص همت همکاران در برگزاری همایش منابع طبیعی ، نمایشگاه ایده و هنر ، اهدای کتاب و ارایه خدمات خود جوش به کودکان مناطق محروم ، تشکر کرده و این موئارد را  را از مهم ترین اقدامات کانون البرز در سال جاری خواند.
مروج در بخش بعدی سخنانش ضن اشاره به اهمیت توسعه ی همه جانبه و رشد در تمام بخش ها گفت :
هر توسعه ای که درسطح کلان اتفاق افتاده است،  معمولا همه جانبه بوده و در تمام بخش ها صورت گرفته است و اهمیت این مبحث امروزه در تمام دنیا مشهود است .
مروج خطاب به همکارانش گفت : کار فرهنگی در کانون باید پیوست هنری و ادبی داشته باشد و فعالیت های هنری و ادبی نیز باید در متن فعالیت فرهنگی  انجام شده و به آن، وابسته باشد و لزوم چنین تعاملی ، داشتن ارتباطات قوی و حل مشکلات بین فردی است .
وی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگی در کانون ، جلسات شورا را در دو قالب توجیهی و افزایشی تعریف کرده و ابراز امیدواری کرد که نهایت استفاده را از این شورا ها بشود.
وی در خصوص موضوع اصلی جلسه یعنی بررسی هنر تاتر و نمایش در استان هم گفت :
ضمن تشکر از کارگردان اثر"بالش خیال"  و سایر همکارانی که در این حوزه به شکل خود جوش، فعالیت می کنند می گویم که حوزه نمایش به ویژه در بخش اجرا و پشت صحنه مهم و حائز همیت است .
در ادامه ی این نشست نمایش ((بالش خیال )) اثر "فرزانه بدر پور"، مربی فرهنگی مرکز مجتمع، مورد بررسی تخصصی قرار گرفت و اعضای شورای تئاتر البرز هر کدام جداگانه، نظرات خود را در این حوزه، مطرح کردند :
-توجه به ارتباط منطقی و دیالوگ های موجود
-توجه به اتفاقات ، حوادث و کشمکش ها
-چیدمان صحنه و
-تکنیک های نمایش در زمینه عروسک ها و اجرا از جمله مباحثی بود که در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد .