جلسه ی توسعه ی مراکز کانون زبان در استان البرز

با حضور مدیر کل کانون البرز ، مدیر کانون زبان استان وجمعی از کارشناسان، جلسه ی توسعه ی مراکز کانون زبان البرز، برگزار شد .<BR>

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، در ابتدای این نشست ، علی رضا جمشیدی، مدیر کانون های زبان استان ، در سخنانی ضمن تبریک ایام الله دهه ی فجر و خوشامد گویی  به پیشینه و قدمت مراکز و نحوه ی توسعه ی مراکز کانون زبان بر مبنای سیاست های کلی کانون ، اشاره کرد و گزارشی در خصوص تعداد مراکز و زبان آموزان و میزان استقبال از مراکز کانون زبان البرز ارایه داد.
جمشیدی ضمن اشاره به تجهیز، فضا سازی و کیفیت بخشی در برخی مراکز گفت : در برخی دوره ها سیاست های کلی کانون به توسعه و در برخی زمان ها به کیفیت بخشی و تجهیزوهمواره به  مشتری مداری بوده است که ما نیز بر مبنای اصول و قوانین کشوری پیش رفته ایم .
مدیر کانون زبان استان هم چنین افزود :
همواره سعی ما و همکاران مان بر این بوده است که شیوه ها و راه کارهایی را برای هموار کردن مسیر زبان آموزان به کار بندیم .
وی در خصوص برنامه های آتی اش برای توسعه ی استان و با اشاره به پژوهش انجام شده توسط ایشان و همکارانشان به نام "الگوی توسعه "گفت : در صدد هستیم که اولین مرکز تخصصی ESP را در استان البرز راه اندازی کنیم ،این مسوول در تشریح این  پروژه گفت:  ساختمانی در جهان شهرکرج،  در قالب برج زبان موجود بوده و می خواهیم در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات یک مرکز شامل کانون زبان ، زبان های تخصصی با توجه به مشاغل مختلف و نیازهای روز جامعه، مرکز آموزش ویژه ی مدرسان برای الگو قرار دادن این مرکز در کشور  و ... را در چند طبقه ی مجزا راه اندازی کنیم .
جمشیدی افزود :
تراکم جمعیت ، تمکن مالی ، منطقه ی دسترسی مناسب ، فضای فیزیکی و نگاه جامعه ی هدف از جمله ملاک های ما برای توسعه ی مراکز در سطح استان است و ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز بتوانیم شاهد راه اندازی کانون زبان در تمام مناطق به ویژه مناطق محروم باشیم .
توجه به نکات ایمنی ساختمان ها و تجهیز برخی مراکز از جمله مطالبات دیگر وی از مدیر کل کانون استان بود .
محمود مروج ، مدیر کل کانون استان نیز در سخنانی در این جلسه ، ضمن تشکر از مجموعه ی همکاران کانون زبان و ارایه ی خدمات به زبان آموزان، بر ضرورت تهیه ی اطلس توسعه و شناخت بهتر و بیشتر استان، تاکید کرد وی داشتن ویژگی های محیطی مناسب و به اصطلاح فضای فرهنگی را از اولویت های مراکز خواند و افزود باید فضا سازی مراکز کانون زبان به نحوی باشد که به جذب زبان آموزان، کمک کند.
مدیر کل کانون البرز هم چنین بر لزوم همکاری با دستگاه های حاکمیتی در سطح استان تاکید و بر ضرورت استفاده از امکانات و تجهیزات و توان فنی ، مهندسی این نهادها در تجهیز، نوسازی و توسعه ی مراکز تاکید کرد
وی هم چنین افزود : نباید به امور پیش رو به شکل رفع تکلیف ،بلکه به شکل وظیفه نگاه کنیم وپس از بررسی های دقیق کارشناسی، به بهترین حالت ممکن ، از عهده ی انجام فعالیت ها بر آییم .
توجه به فرهنگ نماز ، صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و صیانت از عفاف و حجاب و لزوم برنامه ریزی های سازمانی با بهره گیری از ایده های خلاق و جذاب از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
گفتنی است این جلسه روز چهار شنبه 13 بهمن 95 با حضور مدیر کل ، مدیر کانون زبان و کارشناسان مالی در دفتر مدیر کانون زبان در مرکز کرج برگزار شد .