کارهای ما باید به  رنگ زندگی امروز بچه ها باشد

معصومه یزدانی نویسنده کودک ونوجوان در نشست ادبی دو پنجره بر ضرورت خلق آثار متناسب با زندگی امروز بچه ها تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، یزدانی در این نشست در خصوص نحوه ی خلق آثارش برای بچه ها صحبت کرد و تاثیر دوران کودکی خود و فرزندانش در خلق آثار را مهم خوانده و گفت که نوشته های ما باید متناسب با کودکان امروز و نیازهای آنان باشد، وی یادگرفتن الفبا قبل از سن مدرسه،  شرکت در مسابقات علمی و نوشتن انشا و کار در کتابخانه مدرسه و تحصیل در رشته ادبیات را از کارهای اولیه و  انگیزه هایش برای نویسندگی خواند .
بخش پرسش و پاسخ فرصتی بود تا اعضای مراکز مختلف کانون البرزکه هفته های گذشته، کتاب های این نویسنده را خوانده بودند و در جلسات بحث کتاب راجع به آن صحبت کرده بودند،سوالاتشان را از یزدانی بپرسند.
نحوه انتخاب شخصیت ها ، ارتباط بین آن ها ،  نزدیک بودن تصویر گری کتاب به کتاب های خارجی، چگونگی کسب مهارت نویسندگی، فصل بندی و موضوع بندی مجموعه کتاب ها ، نحوه انتخاب اسم برای کتاب ها ، توصیف، تکرار برخی جملات و نحوه ارتباط مخاطب با کتاب از جمله مباحثی بود که توسط اعضا کتابخوان مراکز البرز مطرح شد و یزدانی در مورد آن ها توضیح داد .
معرفی معصومه یزدانی توسط مریم کوچکی، کارشناس ادبی و توضیح در مورد آثار ایشان، پخش کلیپ فعالیت های اعضا به منظور استقبال از این نویسنده، تجلیل از ایشان و اهدا کاردستی های اعضا در رابطه با کتاب های «سین سینا» از دیگر فعالیت های انجام شده در این نشست بود که صبح یکشنبه 29 مرداد 96 با حضور مدیر کل ،معاون فرهنگی، کارشناسان ، جمعی از مسوولان، مربیان و اعضا مراکز و همچنین والدین اعضا و حسین تولایی ، دیگر نویسنده و شاعر توانمند کشور و کارشناس آفرینش های ادبی کانون، در سالن همایش های مرکز مجتمع اداره کل کانون استان البرز برگزار شد .
تولایی در این نشست برنامه دو پنجره استان البرز را یکی از پنج برنامه برتر دو پنجره در سطح کشور خوانده و از تلاش های همکاران و اعضا به منظور برگزاری این برنامه، تجلیل کرد .
گفتنی است که نشست ادبی دو پنجره برنامه ای است که توسط واحد آفرینش های ادبی کانون برنامه ریزی شده و هر ساله با دعوت از نویسندگان و شاعران مختلف در استان ها اجرا می شود و اعضا در حضور این نویسندگان و شعرا آثارشان را نقد می کنند .