سومین جشنواره قصه گویی مادرها و مادر بزرگها در مرکز جعفرآباد

سومین جشنواره قصه گویی مادرها و مادربزرگها ایام الله دهه مبارک فجر در محل سالن سینمای مرکز جعفرآباد با حضور 23 نفر از مادر و مادربزرگ های قصه گو برگزار گردید.

 
 
سومین جشنواره قصه گویی مادرها و مادربزرگها ایام الله دهه مبارک فجر در محل سالن سینمای مرکز جعفرآباد با حضور 23 نفر از مادر و مادربزرگ های قصه گو برگزار گردید.
این جشنواره با حضور اعضا و دانش آموزان، مربیان، معلمان و مسئولین شهر اجرا شد مجری  برنامه معصومه خاکی، یکی از مادران جوان، که قبلاً عضو کانون پرورش فکری جعفرآباد بود برنامه را با قصه بانوی آب و آینه آغاز کرد.
 در ادامه به ترتیب مادران  و مادربزرگ ها به قصه گویی پرداختند. از دیگر  برنامه های ویژه جشنواره، اجرای مسابقه بایاتی خوانی بین مادربزرگها بود. مشاعره ترکی نیز بین دو مادر انجام گرفت که با استقبال شرکت کنندگان روبرو شد.
 جشنواره قصه گویی مادر بزرگها و مادران جوان، روایت قصه از زبان دو نسل متفاوت قصه گویی بود یکی از دیگری جذابتر. نسل جدید با خاطرات شیرین و داستانهای شنیدنی پادشاهان و افسانه ها پیوند خوردند این قصه ها متفاوت از قصه های داخل کتاب و قصه های امروزی است دنیای قصه آنها پر از صداقت و پاکی و بی ریایی بود، مخاطب کودک و نوجوان را به ذوق و شوق آورد.
در این جشنواره اعضای نوجوان مرکز نیز به همراه مادربزرگ ها و مادران خود قصه گفتند، زهرا سروری با قصه، گلدان خالی؛ یگانه سمندری با قصه، ماه بود وروباه و مهیا ددلر با قصه، من آیدا را نمی فروشم؛ به هنرنمایی پرداختند.
حسن ختام جشنواره خاطرات مادر شهید عزیزاله علیپور بود تا از دوران نوجوانی فرزند خود برای اعضا و مادران و مادر بزرگ ها صحبت کند. این مادر بزرگ، قصه زندگی فرزند خود را برای حاضرین گفته و عزیزاله را یادگار ماندگار این انقلاب شمرد.
بعد از داوری مراسم اختتامیه جشنواره با معرفی برگزیدگان برگزار شد؛ در بخش بایاتی خوانی تمام پوراصغر و حقیقت وجدانی به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند. در بخش قصه گویی اعضا از بین سه عضو شرکت کننده زهرا سروی به عنوان قصه گوی برتر و در بخش اصلی قصه گویی مادران و مادربزرگ ها؛ دلیرخاکنژاد، فریده آگاه و پریسا نیکدل انتخاب شده، لوح تقدیر و جایزه دریافت نمودند. از مادر شهید عزیزاله علیپور نیز با اهدای جایزه تقدیر و تشکر بعمل آمد.