کشف اسرار طبیعت از دریچه نگاه کودک

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 22 استان تهران با حضور در فضای باز کتابخانه فعالیتی گروهی را با هدف کشف رازهای طبیعت و شناخت بیشتر خالق هستی تجربه کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، روز 12 تیر ماه بیش از سی عضو کودک مرکز فرهنگی هنری شماره 22 تهران در فعالیتی متفاوت با کتاب اسرار طبیعت آشنا شدند. این اعضا که در فضای باز مرکز گرد هم آمده بودند تلاش کردند با نگاهی دقیق تر به طبیعت پیرامون، اطلاعات بیشتری را کسب و رازهای تازه ای را کشف کنند. هر عضو با یاداشت برداری از جزئیات مشاهده هایش تلاش می کرد به جمع بندی یافته هایش بپردازد و این یافته ها در جعبه مخصوص به نمایش گذاشته می شد.
آموزش قوانین حفظ محیط زیست و رعایت آن ها توسط اعضا نیز از اهداف این فعالیت بود که مخاطبان به خوبی آن ها را درک و اجرا کردند.
قوانینی که به مخاطبان گوشزد می شد:
- بهتر است چیزهایی را که لازم داریم از طبیعت برداریم و تعدادی برای طبیعت باقی بگذاریم.
- آن چه را در طبیعت می یابیم، همان طور دست نزده به حال خودش رها کنیم.
- در طبیعت زباله نریزیم.
- هرگز گیاهان نایاب را نچینیم.
- هرگز گیاهی را با ریشه از خاک در نیاوریم.
- هرگز به سراغ لانه پرنده های جوجه دار نرویم و تخم پرنده ها را از لانه شان برنداریم.
انجام آزمایش های مطرح شده در کتاب اسرار طبیعت مثل توجه به پوست تنه درختان و تفاوت خطوط آن ها با یکدیگر مثل اثر انگشت منحصر به فرد انسان از بخش های جذاب برنامه برای مخاطبان  بود.
 پس از جمع بندی مفاهیم اعضا با تفکر در رازهای آفرینش نامه هایی برای خدا نوشتند و در آن او را به خاطر نعمت های بی پایانش شکر کردند.