هفته‌‌ی دوستی کودکان ایران و روسیه در ولگوگراد

هفته دوستی کودکان ایران و روسیه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان ولگوگراد روسیه از 29 آذر تا 4 دی 1395 در حال برگزاری است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این برنامه که در دو شکل برگزاری نمایشگاه و برپایی کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی اجرا می‌شود، مربیان کانون منتخبی از نقاشی‌های برگزیده کودکان، تصویرگری تعدادی از کتاب‌های انتشارات کانون، برخی از آثار مکتوب، فیلم و تولیدات الکترونیک فارسی، انگلیسی و چند زبانه و سرگرمی های سازنده کانون را به مخاطبان ارایه می‌کنند.
همچنین در بخش کارگاهی نیز، عروسک‌سازی با چوب و پارچه سنتی، ماسک‌سازی با استفاده از دورریختنی‌ها، ساخت عروسک‌های بادکنکی و نقاشی با موضوع صلح و دوستی با تکنیک‌های کلاژ و خلاق برای بازدیدکنندگان مهیا می‌شود.
اجرای نمایش سایه‌ای با الهام از کتاب"یخی که عاشق خورشید شد" نیز با استفاده از جعبه نمایش منبت کاری و عروسک‌های ویژه از دیگر برنامه‌های گروه اعزامی کانون به روسیه است.
این فعالیت فرهنگی که بنا به درخواست مسوولان استان "ولگوگراد" کشور روسیه اجرایی شده است به همت اداره کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو انجام می‌شود.