پویانمایی در ایران باید رویکرد تجاری پیدا کند

«بیژن میرباقری» کارگردان سینمای ایران، با اشاره به این‌که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال گذشته اثری انیمیشن بوده بر لزوم تجاری شدن آثار انیمیشن تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، میرباقری که در سال‌های نخست فعالیتش در سینما به ساخت آثار انیمیشن پرداخته، درباره سینمای انیمیشن‌ گفت: انیمیشن ایران رو به پیشرفت است. با توجه به این‌که پرفروش‌ترین آثار در سینمای جهان فیلم‌های انیمیشن هستند و در اینجا هم یکی از فیلم‌های پرفروش سال گذشته انیمیشن بوده فکر می‌کنم که فعالیت انیمیشن باید روی‌کرد تجاری اقتصادی داشته باشد.
وی در مورد نقش جشنواره پویانمایی تهران در بقا و ارتقای سینما در ایران اضافه کرد: چون این جشنواره تخصصی است و هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، اتفاق مهم و کار هوشمندانه‌ای است.
سازنده انیمیشن‌های کوتاه «گل»، ‌«پسرک آبی»‌ و «مه‌سا» گفت: با توجه به این‌که در تمام جشنواره‌هایی که در طول سال برگزار می‌شود به تولیدات انیمیشن بها داده نمی‌شود و فیلم‌ها صرفاً در جشنواره پویانمایی تهران می‌توانند عرض اندام کنند. این جشنواره با توجه به سابقه‌ای که دارد و اعتباری که به فیلم‌سازهای انیمیشن می‌دهد جشنواره قابل‌توجهی است و امیدوارم که هر دوره جدی‌تر از قبل برگزار شود.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.