اعضای کانون برای شرکت در دو مسابقه‌ی نقاشی ژاپن و بلغارستان آماده می‌شوند

دو فراخوان دیگر مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضای مراکز کانون سراسر کشور را به شرکت در مسابقه‌های نقاشی "کاناگاوا"ی ژاپن و"نوازاگورا"ی بلغارستان دعوت کرده است.

به گزارش روابط عمومی کانون، در نخستین فراخوان از مدیران کانون تمامی استان‌های کشور خواسته شده است تا آثار نقاشی کودکان و نوجوانان 5 تا 15 ساله عضو مراکز کانون را با موضوع و تکنیک آزاد در اندازه‌ی حداکثر 54 × 38 سانتی‌متر تا روز 30 مهر 1389 برای شرکت در شانزدهمین مسابقه‌ی دوسالانه‌ی نقاشی کاناگاوا 2011 به این مدیریت در تهران ارسال کنند.
در مقررات شرکت در این مسابقه، موضوع و تکنیک آزاد و محدوده سنی مخاطبان 5 تا 15 سال‌ تعیین شده است ضمن این که از هر شرکت کننده تنها یک اثر پذیرفته می‌شود و کارهای گروهی نیز مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.
این گزارش می‌افزاید برای شرکت در سیزدهمین مسابقه‌‌ی نقاشی "نوازاگورا"ی بلغارستان (2010) نیز تنها تا روز 20 دی 1389 مهلت تعیین شده است.
آثار کودکان و نوجوانان 4 تا 16 ساله عضو مراکز کانون علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه با موضوع و تکنیک آزاد باید حداکثر در اندازه‌ی 70 × 50 سانتی‌متر در اختیار مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون قرار گیرد.
این مسابقه را بنیاد هنری نوازاگورا و استودیوی هنری DUGA در کشور بلغارستان برگزار می کنند.
مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون همچنین بر ثبت مشخصات کامل شرکت کنندگان در پشت آثار شامل نام و نام خانوادگی، سن، جنسیت، عنوان اثر، شماره تلفن تماس و نشانی صاحب اثر ـ همچون تمامی مسابقه‌های خود ـ تاکید کرده است .
پیش‌تر نیز فراخوانی توسط این مدیریت برای شرکت در هجدهمین دوره مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان ژاپن (اینوهیکاری) در سال 2010 میلادی با موضوع‌های کشاورزی، زمین زراعی، طبیعت، محیط زیست یا مردم و خانواده منتشر شده بود که مهلت آن روز 30 مرداد به پایان رسید و اعضای مراکز کانون از آن استقبال گسترده‌ای به‌عمل آوردند.
دفتر مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع شده است.
گفتنی است کودکان و نوجوانان ایرانی در سال‌های اخیر پای ثابت این سه مسابقه‌‌ی معتبر هنری بوده‌اند و از این راه جوایز متعددی را به دست آورده‌اند.