نگاه ویژه‌ی ششمین جشنواره عکس کودک به کودکان سرزمین زیبای ایران

ششمین جشنواره عکس کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نگاه ویژه به اقوام ایرانی (کودکان سرزمین زیبای من ایران) را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی کانون، این جشنواره امسال همچون سال‌های گذشته در سه گروه سنی "کودک" و "نوجوان" با موضوع آزاد و گروه سنی "بزرگ‌سال" با موضوع کودک برگزار می‌شود اما جشنواره بر توجه به اقوام ایرانی تاکید دارد.
بر اساس این گزارش فراخوان ششمین جشنواره عکس کودک به تازگی منتشر و در آن از هر یک از عکاسان علاقه‌مند دعوت شده است تا حداکثر 5 قطعه عکس دیجیتال یا فتوشیمی (آنالوگ) خود را تا تاریخ پنج‌شنبه 16 دی به دبیرخانه جشنواره در تهران ارسال کنند.
در این فراخوان سن عکاسان کودک زیر 12 سال، عکاسان نوجوان 12 تا 18 سال و عکاسان بزرگ‌سال بالای 18 سال تعیین شده است.
همچنین هر یک از شرکت کنندگان در جشنواره باید علاوه بر ارسال عکس، فایل عکس مورد نظر را با فرمت Tif و با وضوح تصویری 300dpi بر روی لوح فشرده‌ای ذخیره و این لوح را با درج نام و نام خانوادگی و شماره تلفن تماس و کد شهر بر روی آن به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان شهید دکتربهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، شماره 24، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.
بر همین اساس انتخاب عنوان برای هر عکس ضروری است و در صورت در نظر نگرفتن آن باید نوشته شود "بدون عنوان".
در همین حال دست‌کاری نکردن در عکس‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر، نوشتن تاریخ عکاسی و مشخصات صاحب اثر بر روی برچسب چسباندن آن پشت هر اثر و نام‌گذاری هر یک از فایل‌های دیجیتالی از جمله مقررات این جشنواره عنوان شده است.
این گزارش می‌افزاید دبیری این جشنواره را علیرضا کریمی‌صارمی بر عهده دارد و اعضای هیات داوران نیز از دکترمحمد ستاری، عکاس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و استاد دانشگاه، افشین شاهرودی، عکاس، مدیر مسوول فصل‌نامه عکاسی خلاق و استاد دانشگاه و محمدحسین حیدری، عکاس و مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تشکیل شده است.
این گروه، انتخاب و داوری عکس‌ها را روز 24 دی 1389 انجام می‌دهند و پس از آن روز 26 دی برای اطلاع‌رسانی عکس‌های پذیرفته شده تعیین شده است.
همچنین 16 بهمن امسال نیز هم‌زمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره افتتاح می‌شود و در همان روز، جوایز برگزیدگان طی آیینی اهدا خواهد شد.
به نفرات اول تا سوم دو گروه سنی کودک و نوجوان به تفکیک سه نوع دوربین دیجیتال به همراه لوح افتخار و به سه برگزیده بزرگ‌سال جشنواره نیز به ترتیب پنج، چهار و سه سکه بهارآزادی به همراه لوح افتخار جشنواره اهدا می‌شود.
دبیرخانه جشنواره عکس کودک همچنین آثار برگزیده را در قالب یک جلد کتاب نفیس منتشر و این کتاب را به تمامی شرکت کنندگان در جشنواره اهدا می‌کند.
گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت هنری می‌توانند فرم مقررات و برگه درخواست شرکت در جشنواره را از طریق پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانیwww.kanoonnews.ir دریافت کنند.

فراخوان ششمین جشنواره عکس کودک