کارشناس حوزوی: کتاب‌های نوجوان یا کودکانه است یا مناسب بزرگسالان

یک کارشناس حوزوی معتقد است که کتاب‌هایی که برای نوجوانان منتشر می‌شود اغلب برای گروه‌های سنی پایین‌تر و کودکان مناسب است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام حمیدرضا اسلامیه در جریان برپایی بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران در این زمینه خاطرنشان کرد که نوجوانان مایل‌اند کتاب‌هایی را مطالعه کنند که پیشرو باشد و سن آن‌ها را در نظر گرفته شود.
وی که مسوول ارزیابی محصولات مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان وابسته به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است یادآور شد که اغلب کتاب‌های شعر و رمان این گروه سنی اغلب یا کودکانه است یا برای گروه‌های سنی بزرگسال نوشته شده است به نظر من نویسنده نباید خودش را تنزل دهد بلکه باید نوجوانانه فکر کند و به جذابیت‌های نگارش توجه بیشتری نشان بدهد.
 مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان در نمایشگاه کتاب تهران تعداد زیادی از رمان‌ها و کتاب‌های گروه سنی نوجوان را خریداری کرد تا در سامانه‌ی تلفنی خود با عنوان همراز به معرفی آن و ارایه‌ی مشاوره کتاب به خانواده‌ها در این زمینه بپردازد.
بخشی از این آثار، مجموعه رمان‌های نوجوان امروز و کتاب‌های کانون است که در اختیار متخصصان و کارشناسان این بخش قرار می‌گیرد.
راه‌اندازی این مرکز و سامانه تلفنی مشاوره و پاسخ‌گویی به دانش‌آموزان بخشی‌از همکاری‌های حوزه‌ی علمیه با وزارت آموزش و  پرورش به شمار می‌رود.
مسوول ارزیابی محصولات فرهنگی در این مرکز البته معتقد است که وضعیت نشر کتاب برای نوجوانان با معیارهایی که این مرکز در نظر می‌گیرد چندان مطابقت ندارد به همین دلیل درصد محدودی از این آثار در سامانه معرفی می شود.
وی تاکید کرد که حاکمیت رویکرد تربیت دینی در آثار و رمان‌ها، زاویه دید و معیار اصلی برای انتخاب این کتاب‌هاست.
اسلامیه در پایان گفت: که کانون در این حوزه کودک و نوجوان یک رویکرد تخصصی دارد و ما برخی از رمان‌های نوجوان را هم مطالعه کرده‌ایم بعضی از آن‌ها برای نوجوانان  دارای جذابیت‌ است.