نمایش مجموعه‌ای از تولیدات کانون در «کارنامه» موزه هنرهای معاصر

مجموعه‌ای از تولیدات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه «کارنامه» به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایشگاه «کارنامه» از سوی موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است و هدف از برپایی آن بررسی و معرفی محتوایی محصولات تولید شده برای کودکان و نوجوانان با نیم نگاهی به شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بین سال‌های ۱۳۳۰تا ۱۳۶۰ اعلام شده است.
در این نمایشگاه تصویری از فرهنگ دیداری کودکان با نمایش اسناد، تصاویر، کتاب‌ها، فیلم‌ها، مجله‌ها و به نمایش گذاشته شده است.
پوستر، عکس، کتاب‌، مجله‌ و فیلم‌ بخشی از این محصولاتی است که با همکاری کانون، شورای کتاب کودک، فیلم‌خانه ملی ایران و مجموعه‌های شخصی تهیه شده است و در موزه هنرهای معاصر نمایش داده می‌شود.
بخش «تماشاخانه کارنامه»، نیز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن اولیا و مربیان و فیلم‌خانه ملی ایران پنج فیلم از سال‌های 1347 تا 1359 را در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به روی پرده برده است.
فیلم مستند «مسافر» به کارگردانی عباس کیارستمی تنها فیلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مجموعه است که در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد.
این فیلم به صورت سیاه و سفید در سال ۱۳۵۳ و در شهرستان ملایر ساخته شده است و داستان فیلم از این قرار است که کودکی با دشواری فراوان ملایر را به مقصد تهران ترک می‌کند تا بتواند یک مسابقه فوتبال را در ورزشگاه امجدیه از نزدیک تماشا کند.
نمایشگاه «کارنامه» ساعت ۱۸ روز چهارشنبه پنجم خردادآغاز شد و تا ۲۵ مرداد 1395، ادامه می‌یابد.
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه کارنامه می‌توانند روزهای یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 10 صبح تا 7 عصر و جمعه‌ها از ساعت 15 تا 19 به جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.
در این نمایشگاه مجموعه‌ای از 16 سال تولیدات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از سال 1344 (زمان تاسیس) تا 1360 ارایه شده است.