«دونده» به تورین رفت

«دونده» یکی از شاخص‌ترین آثار سینمای ایران در بیش از ربع قرن اخیر، روزهای 24 و 25 آبان 1394 در تورین ایتالیا به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تماشاگران ایتالیایی این اثر امیر نادری را - که در سال 1364 با تهیه‌کنندگی کانون تولید شده است – طی دو روز در سینما ماسیمو موزه ملی سینما شهر تورین به تماشا می‌نشینند.
 فیلم «دونده» طی همه‌ی این سال‌ها علاوه بر انتخاب به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار سینمای ایران از سوی منتقدان سینما موفقیت‌های بسیاری را در جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان تجربه کرده است.
در این میان کسب جایزه «بالن طلایی» از جشنواره فیلم سه قاره نانت کشور فرانسه در سال 1985 و نیز جایزه منتقدان بین‌المللی از جشنواره بین‌المللی فیلم «ملبورن» کشور استرالیا در سال 1987 به همراه حضور در جشنواره های متعدد بین المللی در کارنامه درخشان این فیلم ثبت شده است.
«دونده» روایت‌گر داستان «امیر»، نوجوان تنها و بی‌سرپرستی است که در یک لنج به گل نشسته زندگی‌اش را به سختی می‌گذراند و حتی قادر به خواندن و نوشتن نیست. او به کشتی، هواپیما، قطار و هر چیزی که او را از آن محیط دور کند علاقه نشان می‌دهد و میل عجیبی به شرکت در مسابقه‌های مختلفی دارد که بچه‌های هم‌سن و سالش ترتیب می‌دهند. عشق به آموختن و عشق به دویدن با میل پیروزی درهم می‌آمیزد و او را به سوی موفقیت در همه عرصه ها می‌برد.

برچسب‌ها