برنامه‌های دهه فجر کردستان و ترویج فرهنگ مصرف صحیح انرژی به کودکان و نوجوانان

بخشی از برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کردستان به ترویج فرهنگ مصرف انرژی در میان بچه‌ها و آشنا کردن آن‌ها با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سهیلا شیخی سرپرست کانون و مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد در این استان با اعلام برنامه‌های دهه فجر این کمیته افزود: مربیان و اعضای کانون استان با استفاده از جملات مرتبط با انقلاب و طرح‌های دیواری و تراکت، بادکنک و توپ‌های رنگی به جای لامپ جهت صرفه‌جویی به فضاسازی مراکز می‌پردازند.
وی برپایی فروشگاه و نمایشگاه محصولات فرهنگی کتاب و سرگرمی، نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری و ادبی، نمایش عروسکی "قطره" با محوریت هدفمند کردن یارانه‌ها، شب و روز، با من دوست می‌شوی، دیو و پری، کارگاه داستان با موضوعات «اتحاد، بوی بهاران، ایران، خون یاران، خیابان، شعرخوانی از اشعار انقلاب و اشعاری از امام خمینی(ره)» نقاشی با موضوعات "شاه فراری، هر نفر پنج نفر، شیوه استفاده از انرژی و منابع زیرزمینی، پیروزی حق بر باطل، فجر انقلاب‌" و نشریه دیواری با موضوع انقلاب من انقلابی نو، بنگر که همه فریاد بنگر که همه طوفان، ایستگاه روزنامه دیواری با موضوع انقلاب، طرح دیواری با عنوان روزشمار انقلاب را از جمله برنامه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد .
شیخی در ادامه خاطرنشان ساخت: مسابقه گل واژه‌های انقلاب، مسابقه کارت‌سازی با موضوع انقلاب، مسابقه کتبی و حضوری با موضوع از آن روزها، مسابقه حل جدول دهه‌ی فجر، مسابقه ادبی با عنوان یاران انقلاب، مسابقه ادبی به یاد لاله های پرپر، مسابقه پیام‌نویسی با نوشتن پیام‌های دیروز و پیام‌های امروز، مسابقه ادبی با عنوان بازگویی خاطرات والدین در مورد انقلاب، مسابقه نقاشی 32 سال با نور‌، مسابقه حضوری جدول به صورت بازی و سرگرمی، مسابقه طرح سوالات در زمینه‌ی هدمند کردن یارانه‌ها، مسابقه رنگ آمیزی تصویر و نوشتن داستان با موضوع کتاب قصه‌ی پیروزی، مسابقه خانه‌ها و شماره‌ها، مسابقه احادیث در زمینه شکر نعمت و صرفه‌جویی و مسابقه در زمینه هدفمند کردن یارانه‌ها و صرفه‌جویی از دیگر برنامه‌های این کمیته در سی و دومین سالگرد پیروزی انقلا به شمار می‌رود.
به گفته‌ی وی برنامه‌های دیگری نیز مانند چهارمین مسابقه حفظ قرآن کریم و مسابقه‌هایی با عنوان‌های لاله‌های آفتاب، فجر را تنها لاله معنا می کند، من به تو قول می دهم .... ، شاه فراری، پیروز حق بر باطل، مسابقه پازل کلمات یادآور انقلاب، آثار و شخصیت‌های انقلاب، مسابقه خانه‌ها و شماره‌ها، مسابقه رنگ‌آمیزی تصویر و نوشتن داستان با موضوع «کتاب قصه پیروزی» نیز در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود .
مسوول کمیته کودک و نوجوان کردستان محور تمامی برنامه‌های این کمیته را معرفی تاریخ انقلاب و شخصیت امام راحل(ره) به قشر کودک و نوجوان دانست و افزود: معرفی شخصیت امام خمینی(ره) به صورت حضوری و شیوه‌های بازی و سرگرمی شامل مجموعه‌ای از زندگی امام از ولایت تا وفات، نشریه دیواری،فعالیت تحقیقی در مورد فرمایشات و آثار حضرت امام(ره) و تحقیق در مورد انقلاب اسلامی ایران توسط کمیته کودک و نوجوان اجرا می شود .
شیخی با بیان این‌ که مسولیت کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کردستان بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، افزود: معرفی وقایع روزهای پیروزی انقلاب، معرفی وقایع حوادث در روزهای منتهی به پیروزی، معرفی وقایع بهمن 57، معرفی ایام و روزهای انقلاب، نشست ادبی با عنوان‌های بهار در بهمن، جشنواره لاله‌های آفتاب، نمایش فیلم‌های مستند از صحنه‌های انقلاب، پخش سرودهای انقلابی، نمایش فیلم‌های کانون، قصه‌گویی از کتاب‌‌های گربه‌ی ایران ما، داستان‌های انقلاب، قصه‌گویی قرآنی، مهربان مثل مسیح، خاطرات بچه‌های انقلاب نیز به مناسبت سی و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور کودکان و نوجوانان به اجرا می‌آید .
سهیلا شیخی تهیه طرح دیواری با مضمون شعارهای دوران پیروزی انقلاب اسلامی، سفالگری با عنوان شعار پیروزی، تظاهرات مردم در آن ایام، ساخت زیباترین آدمک در راهپیمایی 22 بهمن خوشنویسی با عنوان "شعار پیروزی، سوره والفجر" را از دیگر برنامه‌های اجرایی کمیته کودک و نوجوان عنوان کرد .
سرپرست کانون استان کردستان همچنین از برپایی ایستگاه نقاشی در ارتباط با روزهای خوش پیروزی، روزهای مبارزات مردم در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، اجرای نمایش خلاق، برپایی کلاس «ویژه انقلاب» با عکس‌های مربوط به کارنامه سیاه پهلوی، دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جشن انقلاب در ۱۶ مرکز ثابت و ۲ کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.
شیخی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان استان کردستان در طوماری تبریکات خود را به مناسبت سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی می‌نویسند .
سرپرست کانون استان کردستان عنوان کرد: کتاب‌های بچه‌های انقلاب، روزها و رویدادها، معرفی کتاب‌هایی که در مورد تاریخ انقلاب و شخصیت‌هایی که در به ثمر رساندن انقلاب تاثیر داشته اند، شاه مقوایی، شاه رفت، زیر بارستم نمی‌کنم زندگی، در طلوع آزادی، خاطرات بچه‌های انقلاب نیز در این ایام معرفی می‌شود .
وی در پایان گفت: برپایی نمایشگاه تخصصی نقاشی با موضوع انقلاب در سنندج به صورت استانی، برگزاری جشن آدم برفی در پارک آبیدر، شعارنویسی از کتاب‌های فرهنگنامه‌ی انقلاب اسلامی ایران از دیگر برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان به شمار می رود.
همچنین هیات داوران نعیم اسدی از استان هرمزگان با قصه "شتر ترسناک" از بخش آزاد آرزو حقیقی از استان فارس با قصه "سرداری بزرگ یا سرباز کوچک" از بخش قصه‌گویان کانونی فرحناز شهنوازی از استان هرمزگان با قصه "نخل‌ها قد کشیده‌اند" از بخش قصه‌گویان آزاد فرزانه بوشهر از استان بوشهر "با قصه گردن‌بندی از ستاره" از بخش قصه گویان کانونی را شایسته تقدیر معرفی نمودند.