جشنواره فیلم کودکان برای کودکان دو دوره‌ی دیگر در قزوین می‌ماند

جشنواره‌‌‌‌ی ملی و بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان دست‌کم دو دوره‌ی دیگر نیز در شهر قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ششمین دوره‌‌‌ی ملی و اولین دوره‌ بین‌المللی این رویداد فرهنگی در حالی پس از سه روز در قزوین به پایان رسید که سینماهای سه گانه‌ی نمایش دهنده‌‌ی این جشنواره مملو از خانواده‌ها و کودکان و نوجوانانی بود که حتی در سالن‌های انتظار سینما نیز به تماشای فیلم‌ها نشسته بودند.
این در حالی است که در آیین پایانی جشنواره که عصر روز سوم آذر در سینما کانون قزوین برگزار شد ابتدا طیب ملکی‌پور مدیر کانون استان قزوین در سخنانی از مدیرعامل کانون درخواست کرد که با توجه به این میزان استقبال با ماندگار شدن جشنواره در قزوین موافقت کند.
وی گفت که جشنواره شور و شعف و نشاط اجتماعی را برای قزوین به ارمغان آورده است و خانواده‌ها خواهان افزایش زمان نمایش فیلم و ظرفیت سینماها بودند.
ملکی‌پور اظهار امیدواری کرد در صورت ماندگار شدن این جشنواره در قزوین، این رویداد هنری به یک حرکت عظیم تبدیل شود و بچه‌های این شهر و تمامی کشور از نتایج آن بهره‌مند شوند.
مدیرعامل کانون دقایقی بعد در سخنرانی خود و در پاسخ به این درخواست موافقت کرد که این جشنواره دست‌کم دو دوره‌ی دیگر در قزوین ماندگار و سازمان دایمی آن نیز به این شهر منتقل شود.
رضایی در این آیین توجه به کودکان و نوجوانان را زمینه‌ساز تحول فرهنگی در جامعه دانست و به صورت ویژه به طرح مباحثی پیرامون سینمای کودک ونوجوان در کشور پرداخت.
وی تاکید کرد تنها راه نجات سینمای کودک در کشور این است که به مخاطب اصلی فکر کنیم، نیازهای آنان را مورد شناسایی قرار دهیم، از دریچه‌‌‌‌ی نگاه آنان به اطراف بنگریم و برایشان فیلم بسازیم آن‌گاه آنان از دیدن این فیلم‌ها لذت خواهند برد و به معرفت و شناخت بالایی دست خواهند یافت.
مدیرعامل کانون آرزو کرد با توجه بیشتر به کودکان در عرصه‌ی سینما روزی برسد که سینماهای کشور برای دیدن فیلم جای خالی نداشته باشند و نوبت‌های نمایش برای سال آینده ذخیره شود که البته به اعتقاد وی دست نیافتنی و رویایی نیست.
رضایی ادامه داد به نظر من باید به بچه‌ها مانند همین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان اعتماد کنیم و امکانات لازم را برای فیلم‌سازی در اختیار آن‌ها قرار دهیم و نتایج آن و تحول سینمای کشور را در سال‌های آینده مشاهده کنیم.
بر اساس این گزارش در آیین پایانی جشنواره یک نماهنگ برای معرفی شهر قزوین به نمایش گذاشته شد و خان‌ بابا و نوه‌اش به عنوان شخصیت‌های عروسکی شبکه‌ی تلویزیونی قزوین به اجرای برنامه‌ای ویژه با لهجه‌ی قزوینی پرداختند.
در این مراسم بیانیه هیات داوران بین‌الملل توسط یکی از داوران نوجوان جشنواره خوانده شد و برگزیدگان این رقابت هنری در بخش مسابقه‌ی ایران و بین‌الملل به روی صحنه آمدند و جوایز خود را دریافت کردند.
در این آیین علاوه بر مدیرعامل و معاونان و مدیران کانون استان های مختلف کشور ، رضا سجادفر مدیرکل دفترامور اجتماعی استانداری و محمدحسین یزدان پناه ، مدیر کل بازرسی استان قزوین نیز حضور داشتند.
در جشنواره‌ی فیلم کودکان برای کودکان ـ که ششمین دوره‌ی ملی و اولین دوره‌ی بین‌المللی آن در قزوین طی روزهای اول تا سوم آذر برگزار شد ـ بیش از 680 فیلم ایرانی کودکان ایرانی و خارجی از 26 کشور جهان با یکدیگر به رقابت پرداختند.