پرنده‌‌ی احمد رضا احمدی به هیچ پرنده‌ای شباهت نداشت

کتاب «پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت» نوشته احمدرضا احمدی که به تازگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به چاپ رسیده در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب از مجموعه داستان‌های کوتاه فارسی با تصویرگری ملیکا سعیدا برای گروه سنی ه (14 تا 17 ساله) منتشر شده است.
بر اساس این گزارش داستان این کتاب این‌گونه آغاز می‌شود که: پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت و نمی‌دانست به هیچ پرنده‌ای شباهت ندارد. در چاهی تاریک به دنیا آمده بود و همیشه در همان چاه تاریک زندگی کرده بود. در آن چاه تاریک از جهان بیرون از چاه بی‌خبر بود. همه‌ی روزهای هفته و ماه و سال در چاه، آواز کودکان، صدای باد، صدای قطارها و صدای مردمانی که به یک‌دیگر سلام می‌کردند و از هم خداحافظی می‌کردند را می‌شنید و ادامه داستان ... .
کتاب «پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت» در 48 صفحه رنگی با جلد سخت و معمولی با شمارگان 5هزار نسخه و قیمت جلد سخت آن 7هزار و 500 تومان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.
این کتاب و سایر محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا 26 اردیبهشت در غرفه‌های کانون در بخش‌های کودک و نوجوان سالن 24، ناشران عمومی واقع در شبستان اصلی و محصولات کانون زبان ایران در بخش ناشران کمک آموزشی عرضه می‌شود.