عرضه‌ی دو بازی از سوی چهار دانش‌آموز در جشنواره‌‌ی اسباب‌بازی

«تالار آینه» و «لنوژا» دو بازی مُهره‌ای فکری از سوی چهار دانش‌آموز کلاس هشتم در بخش ایده‌های نو اولین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی عرضه شد.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی که از 12 تا 16 مرداد در خیابان حجاب تهران درحال برگزاری است، 30 طراح داخلی، تازه‌ترین ایده‌های بومی خود را در زمینه‌ی طراحی و اجرای وسایل سرگرمی و اسباب‌بازی در معرض دید عموم گذاشتند که در این میان، 2 طرح نمونه از دانش‌آموزان تهرانی مورد توجه قرار گرفت.
سید محمدامین باقی، محمدصادق رضاییان، علی حاج‌رسولی‌ها و امیررضا ریاحی، چهار هم‌کلاسی 14ساله محصل در دبیرستان «صلحا»ی تهران، بعد از ماه‌ها کار گروهی در کلاس فوق برنامه‌ی «بازی‌‌سازی» از میان 20 طرح ابتدایی، ایده‌ی این دو بازی را برای اجرا نهایی کردند.
به گفته‌ی این بازی‌سازان، بازی «تالار آینه» متشکل از یک سطح و یک آینه و چراغ لیزر است. در این بازی با استفاده از انعکاس لیزر در آینه، شاهِ حریف را هدف می‌گیریم. با توجه به این‌که سفره‌ی وسط بازی، گَردان و چرخشی است، هدف‌‌گیری را سخت‌تر می‌کند.
بازی «لنوژا» (به معنی طبیعت) از چهار عنصر طبیعی گیاه، آتش و خاک و... تشکیل شده است و هر مهره نماینده‌ی یکی از این‌هاست. این بازی نیز مانند دیگر بازی‌های مُهره‌ای، بر محور حذف مهره‌های رقیب طراحی شده است.
این دانش‌آموزان قصد دارند که بعد از این جشنواره، بازی‌های خود را ثبت کرده، و سپس باگ‌ها و نقاط ضعف آن را برطرف کنند تا آماده‌ی ارایه به تولیدکننده‌ها و سرمایه‌گذاران شود.
اولین نمایشگاه و جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در دو بخش نمایشگاه و فروشگاه تولیدات 80 شرکت داخلی از روز 12 مرداد آغاز شده و همه‌روزه از 10 صبح تا 8 شب پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.
بخش طراحان ایده، نمایشگاه‌های عروسک‌های بومی و آیینی مناطق مختلف ایران و موزه‌ی ملل عروسک‌ها و... از بخش‌های دیگر این رویداد است.