نمایشگاه 3 دهه سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون

33 سال فعالیت واحد سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش عموم گذاشته شده است.

500 سرگرمی و اسباب‌بازی، حاصل طراحی بیش از سه دهه‌ی این واحد در حاشیه‌ی اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی به نمایش درآمده است.
به گفته‌ی پروین بنی‌هارونی، کارشناس‌ارشد این واحد، در این غرفه‌ی ویژه، وسایل بازی و سرگرمی و تمام محصولات این نهاد از سال 61 تا 94 به همراه توضیحات کامل هر اثر به نمایش درآمده است.
بر این اساس، 175 عنوان «کتاب‌سرگرمی» و 263 عنوان سرگرمی و اسباب‌بازی از جمله بخش‌های این نمایشگاه هستند.
«فیلم‌استریپ» که یکی از اسباب‌بازی‌های قدیمی و خاطره‌انگیز چندنسل است، بخش دیگر تولیدات واحد سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون را تشکیل می‌دهد که در این نمایشگاه عرضه شده است. هرچند که به گفته‌ی بنی‌هارونی، با رشد تکنولوژی و رایانه، صنعت فیلم‌استریپ جای خود را به سرگرمی‌های رایانه‌ای داده است و دیگر تولید و عرضه نمی‌شود.
کتاب بریل و کتاب‌های گویا از دیگر فعالیت‌های این مدیریت است که در طول سه دهه برای بچه‌های نابینا یا بچه‌های دارای نیازهای ویژه طراحی و تولید شده، و هم‌اینک به‌صورت یک‌جا در این نمایشگاه در معرض دید است.
به گفته‌ی این کارشناس پیش‌کسوت حوزه‌ی اسباب‌بازی، در سه دهه‌ی گذشته کانون در این حوزه بیشتر سعی کرده به عنوان الگودهنده و نمونه‌ساز فعالیت کند.
وی گفت که تولیدات کانون در سه دهه‌ی اخیر، از لحاظ تیراژ در الویت نبوده، و سعی بر ارایه‌ی نمونه و استاندارد سرگرمی و اسباب‌بازی به طراحان و تولیدکنندگان داخلی بوده است.
این نمایشگاه تا پایان روز جمعه 16 مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران از 10 صبح تا 8 شب دایر و ورود برای عموم آزاد است.