رونمایی از فرش کاغذی هزار نقش کودکان در کانون اراک

فرشی کاغذی از تصاویر کتاب‌های کانون پرورش فکری توسط کودکان و نوجوانان اراکی خلق و هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی روز 25 آبان رونمایی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی کارشناس فرهنگی کانون استان مرکزی هر یک از نقش‌های این فرش کاغذی معرف یکی از کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
وی افزود: هریک از تصویرهای این فرش کاغذی مربوط به کتابی است که هر عضو ابتدا آن را مطالعه و در ادامه آن خلاصه‌نویسی کرده و خلاصه‌ها در حاشیه این فرش به شکل طوماری قرار گرفته است.
مسوول اجرای این طرح ادامه داد: هدف این طرح عینی ساختن تاثیرهای مطلوب مطالعه بر کودکان و نوجوانان و ایجاد انگیزه‌ی بیشتر برای مطالعه آن‌ها بود.
وی اجرای این طرح را حاصل مطالعه و کار اعضا و تمامی مربیان کانون دانست و یادآور شد این اثر هنری کودکان و نوجوانان در طول هفته کتاب در معرض دید دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار دارد.
کارشناس فرهنگی کانون استان مرکزی هم‌چنین خاطر نشان کرد در هفته کتاب جمهوری اسلامی نشست‌های بحث کتاب با اعضای نوجوان و خانواده‌ها در زمینه بحث کتاب و کتاب‌خوانی در سطح مراکز کانون استان برگزار می‌شود.
وی معرفی کتاب‌های کانون، ساخت کارت پستال توسط بچه‌ها و اهدای آن به خانواده‌ها، برگزاری کارگاه‌های ساخت ماکت بر اساس کتاب‌های داستان را از دیگر فعالیت‌هایی عنوان کرد که  از 24 آبان تا اول آذر 94 هم‌زمان با بیست و سومین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان مرکزی صورت می‌گیرد.

بازدید معاون فرهنگی وزارت ارشاد از غرفه کانون در نمایشگاه کتاب بیرجند
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در بازدید از نمایشگاه کتاب بیرجند با حضور در ایستگاه کتاب‌خوانی کانون از نزدیک با برخی فعالیت‌های این مجموعه آشنا شد.
بر اساس این گزارش سیدعباس‌ صالحی در اولین روز از دهمین نمایشگاه کتاب بیرجند به همراه جمعی از مدیران و مسوولان فرهنگی کشور میهمان غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.
در این بازدید عبدالرضا صمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌جنوبی به تشریح فعالیت‌های کانون در این نمایشگاه پرداخت.
صمدی در این باره گفت: کانون با بیش از 10 فعالیت فرهنگی در حوزه کتاب‌خوانی شامل: روخوانی کتاب، قصه‌گویی، نقش و رنگ، معرفی کتاب، معرفی شناسنامه کتاب، شعرخوانی، اوریگامی و نقاشی برای  کودکانی در این نمایشگاه شرکت کرده است.
وی یادآور شد: کودکان با حضور در غرفه کانون که در داخل دو اتوبوس برپا شده به خوانش کتاب که در قالب بنر طراحی و نصب شده می‌پردازند و پس از آن، مفاد عهدنامه دوستی با کتاب را امضا می‌کنند تا از این پس دوستی‌شان با کتاب محکم‌تر شود.
ایستگاه کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه که از روز 25 آبان در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در خیابان غفاری بیرجند گشایش یافته و تا اول آذر 94 ادامه خواهد داشت هر روز در دو نوبت صبح و عصر پذیرای مخاطبان و خانواده‌ها است.