معرفی 10 فیلم شرکت‌کننده در بخش «جشنواره جشنواره‌ها 1»

اسامی 10 فیلم شرکت‌کننده در بخش «جشنواره جشنواره‌ها 1» دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران معرفی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش جنبی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران بخش «نمایش‌های ویژه» شامل «خانه انیمیشن»، «قاب‌های روان»، «تولدی دیگر، مروری بر آثار علی‌اکبر صادقی»، «جشنواره جشنواره‌ها 1»، «جشنواره جشنواره‌ها 2» و «وقت اضافه» می‌شود.
بر این اساس، در بخش «جشنواره جشنواره‌های 1 و 2» فیلم‌ها و پویانمایی‌های کوتاهی نمایش داده می‌شوند که از آثار تحسین شده یا موفق دنیا هستند.
بر این اساس، «شکار» به کارگردانی جولین بیسارو به مدت 11:36 از فرانسه، «رویای بی سر» به کارگردانی فرانک دیون به مدت 9:28 از فرانسه و کانادا، «همسان» به کارگردانی مشترک دانیل مارتینز لارا و رافا کانو مندز به مدت 8:01 از اسپانیا، «زپو» به کارگردانی سزار دیاز ملندز به مدت 3:08 از اسپانیا و «درباره یک مادر» به کارگردانی دینا ولیکوسکایا به مدت7:40 از روسیه از جمله فیلم‌هایی هستند که در بخش «جشنواره جشنواره‌ها 1» نمایش داده می‌شود.
«صحنه طلائی» به کارگردانی گوکالپ گونن به مدت8:40 از ترکیه، «دو دوست» به کارگردانی ناتالیا ای چرنیشوا به مدت 4:02 از فرانسه، «ارباب» به کارگردانی ریهو اونتبه مدت 18:00 از استونی، «زمزمه» به کارگردانی تام تلربه مدت 8:35 از آمریکا و «سفر با پای پیاده» به کارگردانی کریس کمبه به مدت13:43 از اسپانیا از دیگر پویانمایی‌های این بخش به شمار می‌روند.
دهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می شود.