نمایش آثار «آفریقا روی خط استوا» در جشنواره پویانمایی

امسال در دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران آثاری درباره قاره آفریقا تحت عنوان «آفریقا روی خط استوا» روی پرده می‌رود. این آثار که شامل 12 انیمیشن کوتاه است و در بخش چشم‌انداز به نمایش درمی‌آید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این بخش فیلم‌های «وحشی» به کارگردانی دنیل سوسا به مدت 12:43 از آمریکا، «پرندگان کوچک: ای بی سی» به کارگردانی دیک گروبلر به مدت 5:16 از آفریقای جنوبی، «تجارت این مهاجر» به کارگردانی انجی اندو موکی به مدت 6:10 از کنیا، «آنتروپی» به کارگردانی دین ماتیو جکوبس به مدت 3:44 از نیوزلند، «نقاب‌ها» به کارگردانی ژرومی بولبس به مدت7:37 از فرانسه فیلم‌هایی هستند که در بخش «آفریقا روی خط استوا» به نمایش در‌ می‌آیند.
همچنین «کرومه» به کارگردانی بوباکر بوکهاری به مدت 12:12 از امارات متحده عربی، «زندگی پوکسی» از15  کودک اهل غنا به مدت 6:10 از بلژیک، «یک دوشنبه غمگین معمولی» به کارگردانی نائومی کلاسین فان نیکرک به مدت 3:14 از آفریقای جنوبی، «کفش حنین» به کارگردانی محمد غزالا به مدت 3:29 از مصر، «بایر» به کارگردانی چارل فان در مروه به مدت 4:10 از آفریقای جنوبی، «من یک آفریقایی هستم» به کارگردانی ویل تگهام و فرانچسکا کوگنی به مدت 5:14 از تونس و فرانسه و «کیکا و باب: سیاحت در آفریقا» به کارگردانی وینسنت بال و کولت باتهوف به مدت 13:00 از هلند از دیگر نمایش‌‌های این بخش از جشنواره پویانمایی هستند.
بر اساس این گزارش، با وجودی که آفریقا سابقه طولانی در پویانمایی دارد اما به دلیل شرایط سخت تولید فیلم در این قاره انیمیشن به عنوان صنعت محسوب نمی‌شود و محدودیت مراکز آموزشی پویانمایی و امکانات حرفه‌ای لازم همچون نرم‌افزار و همچنین مربیان تحصیل‌کرده، باعث شده تولید آن‌ها به آثاری که دربردارنده سنت‌های بومی آفریقاست محدود شود.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.