از دیدن انیمیشن‌های ایرانی شگفت‌زده شدم

«میکائیل آلدوشین» داور بین‌المللی از کشور روسیه در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی، آثار انیمیشن ایران را موفق معرفی کرد و گفت: از دیدن انیمیشن ایرانی‌ها شگفت‌زده شدم.

آلدوشین در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، درباره آثار انیمیشن ایران، اظهار کرد: برخی از آثار انیمیشن ایرانی را در جشنواره‌های دیگر دیده بودم، اما باز هم دیدن این آثار در جشنواره پویانمایی تهران شگفت‌زده‌ام کرد.
او افزود: هنرمندان ایران برای خلق و تولید آثار از توانمندی‌های بالایی برخوردارند و در آینده به جایگاه بهتری در جهان خواهند رسید.
آلدوشین با اشاره به تقسیم‌بندی تولید انیمیشن‌های ایرانی، گفت: انیمیشن‌های ایرانی به دو بخش تجاری و فلسفی تقسیم می‌شوند، اما انیمیشنی لقب بهترین را به خود اختصاص می‌دهد که دارای هر دو معیار باشد.
این انیمیشن‌ساز روس، درباره معیار خود برای انتخاب آثار، مطرح کرد: در مرحله اول باید انیمیشنی که می‌بینم را دوست داشته باشم، بعد خودم را جای تماشاگر می‌گذارم، تا قضاوت درست‌تری برای انتخاب آثار ارائه دهم.
او ادامه داد: این نکته را نباید فراموش کرد که سلیقه تماشاگر هر کشوری متفاوت است، به همین دلیل تا جایی که مقدور باشد از طریق مطالعه با فرهنگ آن کشور بیشتر آشنا خواهم شد.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا 19 اسفند ادامه دارد.