رعایت ضرب‌آهنگ و زمان، ویژگی مناسب انیمیشن‌های دانشجویی

سارا خلیلی عضو هیأت داوران بخش دانشجویی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، زمان آثار را مناسب معرفی کرد و گفت: امسال با آثاری مواجه بودیم که از ضرب‌آهنگ و زمان خوبی برخوردار بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این عضو هیأت داوران بخش دانشجویی دهمین جشنواره پویانمایی، درباره اهمیت زمان در آثار پویانمایی، اظهار کرد: بعضی آثار با وجود ایده‌های درخشان، طولانی هستند و از این جهت برای انتقال ایده به مخاطب ضعیف عمل می‌کنند.
او ادامه داد: امسال به طور کلی 17 اثر به بخش دانشجویی راه پیدا کرده است، آثار دانشجویی نسبت به دو سال گذشته قوی هستند و تعدادی از آن‌ها با بخش بین‌الملل قابل مقایسه هستند.
خلیلی با اشاره به ویژگی آثار حاضر در جشنواره، گفت: دو سال گذشته، عضو هیأت انتخاب بودم و تمام آثار ایران را دیدم، اما امسال تنها آثار دانشجویی را دیدم. در قیاس با سال گذشته از لحاظ تکنیکی پیشرفت داشته‌ایم.
عضو هیئت داوران بخش دانشجویی، درباره چشم‌انداز پویانمایی ایران، گفت: چرخه در حال حرکت یا پرنده‌ رو به پروازی در آثار پویانمایی وجود دارد که امیدوار کننده است.
او ادامه داد: همیشه پرنده در اوج پرواز نمی‌کند و با افت و خیز رو به رو است، اما همین قدر که افراد در زمینه آکادمیک و تولید فعالیت می‌کنند، قطعا اوضاع بهتر خواهد شد.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا 19 اسفند ادامه دارد.