بازآفرینی هویت ملی در انیمیشن ایرانی ضروری است

ابوالفضل رازانی یکی از پیشکسوتان انیمیشن ایران در روزهای پایانی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون حضور یافت و بر اهمیت تولید انیمیشن بومی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی در این زمینه گفت: زمانی انیمیشن کشور ما در سطح بین‌المللی مورد توجه خواهد شد که ویژگی یک اثر ایرانی و بومی درون آن حفظ شود.
او با اشاره به اهمیت تماشای آثار خارجی، عنوان کرد: دیدن و ایده گرفتن از انیمیشن‌های خارجی از سوی انیمیشن‌سازان ایران خوب است، اما اگر به تقلید تبدیل شود، هنرمندان مسیر را اشتباه طی می‌کنند.
او درباره سطح برگزاری جشنواره پویانمایی، گفت: جشنواره پویانمایی در سال‌های برگزاری‌اش روند خوبی را طی کرده است که این اتفاق باعث پیشرفت و کیفیت جشنواره شده است.
رازانی، ادامه داد: پشتکار و پی‌گیری دبیر جشنواره برای برگزاری بهتر این رویداد هنری اهمیت زیادی دارد.
این کارگردان انیمیشن، درباره مشکلات انیمیشن در ایران، گفت: یکی از معایبی که در اغلب انیمیشن‌های ایران دیده می‌شود، استفاده نادرست از صدا است، این مشکل متاسفانه همیشه وجود داشته و تا به امروز هم برطرف نشده است.
رازانی با اشاره به بازار فروش انیمیشن‌های ایران، عنوان کرد: باید مسوولان برای بازار فروش انیمیشن تمهیداتی را در نظر بگیرند، فروش این آثار در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.