گزارش کامل فعالیت های مراکز فرهنگی هنری استان بوشهر در دهه فجر

کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارکه فجر استان بوشهر با اجرای ده ها برنامه، سال پر کاری را پشت سر گذاشت.

   با آغاز دهه مبارکه فجر ؛ کلیه مراکز فرهنگی هنری استان بوشهر، برنامه های متنوعی، تدارک و اجرا کردند؛ گزارش ذیل گوشه هایی از فعالیت های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر به تفکیک هر شهرستان می باشد. متاسفانه تعدادی از مراکز استان به دلیل مشکلات سخت افزاری و اینترنت موفق به ارسال بموقع فعالیت های خود نشدند.
 
برنامه های کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه مبارکه فجر در اهرم
کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری اهرم با حضور گسترده در برنامه های کانون،‌ سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، از ابتدای آغاز دهه مبارکه فجر مربیان مرکز فرهنگی هنری اهرم بصورت روز شمار وقایع انقلاب را برای اعضاء خود بازگو کردند.
در مهمترین این برنامه ها، از ابتدای دهه مبارکه فجر، کودکان و نوجوانان اهرمی با حضور در کانون این شهر، به صورت قصه گویی و ماکت از وقایع بهمن 57 و ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور آشنا شدند؛ همچنین طی این برنامه کتاب های؛ « دهکده کوچک نوفل لوشاتو ، ‌روح الله از تولد تا تبعید و ... » به بچه ها معرفی شد.
زهرا میرزایی خواه؛ مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری اهرم در تشریح اهداف برگزاری برنامه های کانون گفت: کانون این شهر در طول دهه مبارکه فجر، با هدف آشنایی نسل جدید انقلاب با آرمانهای انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی (ره) و همچنین جان فشانی شهدای انقلاب و ایجاد حس وطن دوستی به اجرای برنامه های متنوع و شاد پرداخته است.
وی افزود: در طول ایام دهه مبارکه فجر با برنامه های ایستگاه نقاشی، قصه گویی و اکران فیلم های انیمیشن میزبان صدها نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی این شهر بودیم.
همچنین به همین مناسبت در طول دهه مبارکه فجر کارگاه های مختلف نقاشی و ادبی برگزار شد که طی آن کودکان اهرمی با موضوع «انقلاب و امام» به خلق اثر پرداختند.
میرزایی خواه بیان کرد: در همین راستا 15 بهمن ماه نیز با حضور ده ها کودک و نوجوان این شهر مسابقه نقاشی روی پارچه برگزار شد که در این برنامه کودکان و نوجوانان اهرمی با موضوعات؛ «امام خمینی (ره)، پیروزی ‌انقلاب،‌ شهدا و... » بر روی 33 متر پارچه نقاشی کشیدند.
این برنامه با همکاری اداره بهزیستی شهرستان برگزار شد که طی آن فرماندار تنگستان به همراه مدیر کل امور بانوان استانداری بوشهر و سایر مسئولین و رؤسای شهر اهرم به تماشای کار بچه ها نشستند.
در حاشیه این برنامه؛ عبدالرسول زارع، فرماندار تنگستان با اشاره به اهمیت فعالیت کودکان در زمینه های فرهنگی، ‌از هنر بعنوان یک رسانه یاد کرد که می تواند جهت انتقال پیام تأثیر مهمی داشته باشد.
زهرا عرفان، مدیر کل امور بانوان استانداری بوشهر نیز ضمن تشکر از کانون جهت اجرای چنین برنامه ای گفت: این ایام یاد آور رشادتها و دلاوری های زنان و مردان تنگستان در مبارزه با استعمارگران است و در حال حاضر همه وظیفه داریم در زمینه خدمت رسانی به مردم، بخصوص پیام شهداء را به کودکان امروز انتقال دهیم. در پایان این برنامه از کلیه کودکان شرکت کننده در این برنامه تقدیر شد.
به همین مناسبت در روز شنبه 15 بهمن ماه نیز نمایشگاهی از دست آوردهای بانوان شهرستان تنگستان در مرکز اهرم برپا شد. در آیین گشایش این نمایشگاه، عبدالرسول زارع فرماندار تنگستان ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و تشکر از عوامل کانون جهت میزبانی این مراسم افزود:‌ به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد دست آوردهای بزرگ علمی، ‌فرهنگی، ‌هنری و ... در کشور هستیم.
وی افزود: قطعاً‌ برپایی این نمایشگاه ها در انتقال فرهنگ تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.
زهرا عرفان مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان استانداری نیز طی بازدید از غرفه کانون دست آوردها و عملکرد اعضاء و مربیان کانون را شایسته تقدیر دانسته و افزود: مربیان کانون نمونه ای از بانوان موفق و توانمند در زمینه های فرهنگی و هنری هستند که گزینه های بسیار عالی جهت پرورش و تربیت آینده سازان می باشند.
از دیگر بخشهای این نمایشگاه جشنواره غذاهای ایرانی بود که طی آن، مادران تنگستانی، غذاهای محلی خود را در معرض دید عموم قرار دادند.
مرکز فرهنگی هنری اهرم از مراکز فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان بوشهر است.
 
کودکان و نوجوانان روستایی همراه با کتابخانه سیار روستایی دشتستان پیروزی انقلاب را جشن گرفتند.
   همزمان با آغاز جشن های پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، واحد سیار روستایی برازجان با اجرای برنامه های متنوع میهمان صدها کودک و نوجوان روستاهای شهرستان دشتستان بود.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ عبدالوحید بهزادی، مربی کتابخانه سیار روستایی دشتستان در تشریح برنامه های این واحد در ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: این واحد از ابتدای دهه مبارکه فجر ضمن حضور فعال در روستاهای شهرستان، به اجرای برنامه های شاد و متنوع پرداخت.
مربی کتابخانه سیار روستایی برازجان گفت: به مناسبت 12بهمن سالروز ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) به میهن، برنامه‌ای توسط این واحد در مدرسه شهید طالقانی روستای عیسوند برگزار شد که طی این برنامه بصورت قصه، لحظه ورود حضرت امام به میهن اسلامی و نقش ایشان در تداوم و پیروزی انقلاب مردم ایران برای بچه های روستایی بازگو شد.
سپس‌ برنامه‌ی ‌نمایـش‌فیلم اجرا شد که در این برنامه انیمیشن«کشاورز و روبات» - یکی از محصولات پر مخاطب کانون – به ‌نمایش درآمد؛ در آخر نیز دانش آموزان روستایی با شرکت در کارگاه نقاشی، احساسات خود درباره این روز مهم را به تصویر کشیدند.
 بهزادی افزود: در پنجمین روز از بهار پیروزی انقلاب اسلامی نیز اعضاء و دانش آموزان مدرسه‌ آیت‌الله‌کاشانی روستای‌گزبلند با دستان هنرمند و کوچک خود ضمن شرکت در کارگاه سفال، آثار بسیار زیبایی را خلق کردند. در این برنامه‌که ‌با حضور کلیه دانش‌آموزان ‌به ‌همراه ‌آموزگار و مدیر دبستان انجام گرفت، ابتدا در خصوص نقش بسیار حیاتی کودکان و نوجوانان در مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی صحبت شد؛ سپس، با طرح زمینه‌ و موضوع ‌انقلاب اعضاء با گل ‌سفال ‌به ‌خلق‌آثار خود پرداختند و آثار زیبایی بصورت کتیبه‌های ‌سفالی و نوشته هایی در مورد انقلاب ساختند. در پایان این برنامه ‌از برگزیدگان تقدیر شد.
مربی کتابخانه سیار روستایی برازجان ادامه داد: در هشتمین ‌روز ازایام‌الله ‌دهه‌ی مبارکه ‌فجر نیز با هماهنگی مسوولین دبستان استقلال روستای دهنو، اعضاء کودک و نوجوان این روستا را برای عطر افشانی و زیارت قبور شهدای گمنام مرکز شهرستان به برازجان آوردیم که این برنامه نیز با معنویتی خاص برگزار شد. در این برنامه ضمن غبار روبی و شستشوی این قبور، با شهدای گمنام عهد و پیمان بستیم که ادامه دهنده راه آنان باشیم. در ادامه نیز اعضاء سیار روستایی ‌از مرکز فرهنگی هنری کانون برازجان ‌و نمایشگاه‌کتاب ‌و سرگرمی آن ‌بازدید به عمل آورده و در پایان فیلم«مسیر عشق» را تماشا کردند.
عبدالوحید بهزادی افزود: امسال از طرف مدیریت استان در کنار سایر فعالیت ها، یک برنامه ویژه نیز به کتابخانه سیار روستایی برازجان محول شد که طی آن به مدت دو شب با حضور در «مجتمع اســتعدادهای درخشان شهید اسماعیلی» بندر بوشهر برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) مستقر در این مجتمع اجرای برنامه داشتیم.
در این برنامه که نخستین آن در مورخ 15بهمن ماه  انجام گرفت؛ کتابخانه سیار روستایی ضمن استقرار در این مجتمع،گوشه هایی از رویدادهای بهمن 57 را برای دانش آموزان بازگو کرد، در ادامه با حضور فعال دانش آموزان، مسابقه ای با موضوع ‌انقلاب‌اسلامی و امام خمینی (ره) اجرا شد؛ در آخر نیز فیلم های«آتش‌نشان‌کوچک»و«کشاورز و روبات»به نمایش گذاشته شد.
همچنین در ششمین ‌روز از دهه‌ی ‌فرخنده ‌فجر و درحضوری‌دوباره، کتابخانه سیار روستایی ‌برازجان، شبی‌خوش و پربار را برای‌دانش‌آموزان«مجتمع‌فرهنگی ‌تربیتی ‌استعدادهای درخشان‌ شهید اسماعیلی‌» بندر بوشهر رقم زد.
در ابتدای این برنامه فیلم ‌داستانی و زیبای«مادر» به ‌نمایش‌درآمد، سپس‌دو مسابقه ‌حضوری«شناخت انقلاب» و «شعارهای انقلابی» به ‌بهانه یادآوری شعارهای زمان انقلاب و زنده‌کردن ‌یاد و خاطره‌ رشادت‌های ‌مردم‌ غیور ایران ‌در بهمن1357 انجام‌گرفت‌که در همه‌برنامه‌ها، دانش آموزان ‌حضوری ‌بسیارفعال ‌داشته ‌و استفاده ‌لازم را بردند.
لازم به ذکر است، کتابخانه سیار روستایی این شهر، علاوه بر اجرای برنامه های متنوع برای مخاطبان روستایی خود، در اجرای برنامه با همکاران مرکز فرهنگی هنری برازجان نیز همکاری گسترده ای داشت.
 
 
کودکان دیروز، جشنی برای کودکان امروز در برازجان
کودکان دیروز و امروز، عنوان جشنی بود که طی آن ده ها کودک و نوجوان برازجانی به همراه بزرگترها در آن حضور داشتند.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ مرکز فرهنگی هنری برازجان با همکاری شهرداری این شهر، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارکه فجر، جشن بزرگی با عنوان؛ «کودکان دیروز و امروز» را برگزار کرد که طی آن پدرها و پدربزرگ های برازجانی به یاد ایام کودکی به کمک نوه هایشان شتافته و نقاشی های بسیار زیبایی را خلق کردند.
جشن بزرگ « کودکان دیروز و امروز» در حالی برگزار شد که به دلیل پوشش خبری این برنامه توسط شبکه استانی سیمای مرکز بوشهر، بیشتر مردم استان به تماشای این برنامه نشستند.
در این جشن با شکوه برنامه های شاد و متنوعی، شامل مسابقه حضوری و شعر خوانی برای پدربزرگ ها و نوه هایشان  اجرا شد. در همین راستا بعضی از پدر بزرگ ها چند خاطره از ایام کودکی خود نقل کردند.
به همین مناسبت، همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر، نمایشگاه بزرگی از محصولات فرهنگی شامل؛ کتاب ، سرگرمی های سازنده و بازی های فکری در محل کتابخانه کانون برازجان برپا شد که در طول ایام دهه مبارکه فجر تعداد زیادی از دانش آموزان و مردم از آن بازدید کردند.
هفتمین جشنواره کتابخانه ای قصه گویی، از دیگر برنامه های پر مخاطب کانون برازجان بود که در چهارمین روز از دهه مبارکه فجر، با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان این شهر برگزار شد.
طی این برنامه که در سالن اجتماعات مرکز برازجان برگزار گردید؛ 25 قصه گو از مدارس اطهر، 17 شهریور، نرجس، عترت 1 و عترت 2 که عمدتاً عضو کانون نیز بودند، با نقل قصه هایی زیبا، روز پر قصه ای را پشت سر گذاشت.
در طول این ایام، مربیان مرکز فرهنگی هنری برازجان، ضمن اجرای برنامه های متنوع؛ « نمایش فیلم، ایستگاه خوشنویسی و کارگاه نقاشی» خاطراتی از دوران پیروزی انقلاب بخصوص در شهر برازجان را برای مخاطبان خود نقل کردند.
 
 
برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در بوشهر
   به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایشگاه عکس انقلاب در مرکز شماره 2 بوشهر برپا شد.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در این نمایشگاه عکس های زیبایی از رشادت های مردم ایران در بهمن 57 ، ورود حضرت امام به میهن و سخنرانی های ایشان در بهشت زهرا و ... به نمایش درآمد.
مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بوشهر نیز در طول ایام دهه مبارکه فجر ، روزانه پذیرای ده ها کودک و نوجوان این شهر بودند.
در این مرکز کودکان و نوجوانان بوشهری با موضوع انقلاب در کارگاه های؛ کلاژ، خاطره نویسی، بحث آزاد و سفال شرکت کردند.
 
نمایشگاه «لاله های انقلاب» در مرکز فرهنگی هنری جم
نمایشگاه «لاله های انقلاب» عنوان مهمترین برنامه مرکز فرهنگی هنری جم در ایام دهه مبارکه فجر بود.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان جم، به مناسبت گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، هماهنگ با سایر مراکز استان، از 12 تا 30 بهمن ماه، برنامه های متنوعی را تدارک و اجرا کرد.
در مهم ترین این برنامه ها، در روز 13 بهمن ماه، با حضورمدیر آموزش پرورش، بخشدار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونفرماندار، رئیس بنیاد شهید و تنی چند از مسئولین محلی، نمایشگاه باشکوهی با عنوان؛ «لاله های انقلاب» افتتاح شد.
در این نمایشگاه، آثار هنری و ادبی اعضا در کنار ماکت هایی از گلزار شهدای جم و رشادت های مردم این خطه از کشور در پیروزی انقلاب، تصاویری از راهپیمایی 22 بهمن ماه و روز شمار انقلاب در معرض دید عموم قرارگرفت.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طی بازدید از نمایشگاه، ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته، کارهای اعضا و مربیان کانون را بسیار لذت بخش و پربار دانست و گفت: این کار مربیان کانون باعث انتقال اندیشه های امام(ره)، شهدا و آرمانهایانقلاببه کودکان و نوجوانان می شود.
رئیسبنیاد شهیدشهرستان نیز از ساختن ماکت گلزار شهدا و معرفی شهدای این شهر به نسل جدید انقلاب تشکر کرد و افزود: این کار کانون ضمن معرفی و بیان وصیت نامه شهدا به مخاطبان کودک و نوجوان، باعث انتقال این میراث گرانبها را به نسلآینده شده، چراغ هدایت، زندگی آینده سازانمملکتاسلامی خواهد شد.
در طول برگزاری این نمایشگاه، روزانه ده ها دانش آموز جمی ضمن بازدید از نمایشگاه، از برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی کانون استفاده کردند.
از دیگر برنامههایی که اعضا کانون این شهرستان به همراه مربیان خود اجرا کردند «غبار رویی و عطر افشانیگلزار شهدای جم» بود که در فضایی سرشار از عشق و معرفت و آکنده از عطر حضور جوانمردانی که ایستادگی و ایثار را برایمان تداعی کردند، برگزار شد.
در این برنامه، گلزار شهدا آکنده از عطرفرشته هایی بود که پاکی و زیبایی را به تصویر می کشند؛ اعضا کانون با حضور خود دراین مکان مقدس یاد این عزیزان را گرامی داشتند.
به همین مناسبت، پنجشنبه 20 بهمننیز 25 نفر از اعضا فعال دختر به همراه مربی مسئول مرکز به اردویی یک روزه اعزام شدند؛ در این اردو بچه ها به دور از هر گونه کلاس ونیمکتی روحشان را با بوی خوش نسیم طراوت دادند، لحظاتی شاد و به دور از هر گونهاضطراب، در کلاس سبزه و نسیم شرکت کردند. بچه ها یاد میگرفتند که با محیط اطرافشان چگونه باشند، با گل هایی که زیباترین لحظات عمرکوتاهشان را سپری می کنند.
22بهمن ماه نیز بچه های کانون به همراه مربیان خود ضمن حضور در راهپیمایی با مشت های کوچک خود سیلی محکمی به گوش دشمن زدند. آنان در این روز ثابت کردندکه آنها آرمان های عظیم و عزیزشان را در گرد باد تهاجم فرهنگی از دست نخواهندداد و تا پای جان از آنها محافظت خواهند کرد.
در روزهای پایانیدهه مبارک فجر نیز مرکز فرهنگی هنری جم میزبان جمعی از دانش آموزان مدارس بود. بچه هااز آثار اعضا کانون بازدید نمودند و مربیان نیز روز شمار انقلاب را برایشان توضیحدادند. از شهدا گفتند و از هدف والای آنها و همچنین بچه ها را به شنیدن قصه ی روزهای انقلاب میهمان کردند.
مرکز فرهنگی هنری جم از مراکزی بود که برنامه های خود را تا 30 بهمن ماه ادامه داد.
 
 
دهه فجر و ایستگاه عروسک سازی چهره های منفور پهلوی در خورموج
 کودکان و نوجوانان خورموجی با حضور در مرکز فرهنگی هنری کانون این شهر با ابزار هنر تاریخ انقلاب را به تصویر کشیدند.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، از ابتدای آغاز دهه مبارکه فجر مربیان مرکز فرهنگی هنری خورموج بصورت روز شمار وقایع انقلاب را برای مخاطبان کودک و نوجوانان خود بازگو کردند.
در مهم ترین این برنامه ها، 18 بهمن ماه کودکان و نوجوانان این شهر ضمن آگاهی از ظلم و ستم رژیم ستم شاهی با شرکت در ایستگاه عروسک سازی، با استفاده از مقوا، چوب، رنگ و ... از چهره های منفور پهلوی عروسک ساختند؛ این عروسک ها بصورت نمادین در راهپیمایی 22 بهمن ماه به نمایش درآمده و به آتش کشیده شدند.
مرضیه متین مربی مسوول مرکز خورموج ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر، در تشریح برنامه های این مرکز گفت: از 12 بهمن ماه همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر نمایشگاهی از 100 اثر نقاشی، خوشنویسی و آثار ادبی اعضای این مرکز با موضوعات انقلاب در کنار نمایشگاهی از 120 عنوان کتاب کودک و نوجوان تا 22 بهمن ماه در این مرکز برپا شد.
 وی افزود: به همین مناسبت 13 بهمن ماه مسابقه نشریه دیواری انقلاب و انتظار فرج در کانون این شهر برگزار شد که در این برنامه 8 گروه 2 و 3 نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ضمن نمایش آثار برگزیده از گروه های برتر تقدیر شد.
مربی مسوول مرکز خورموج بیان کرد: 15 بهمن ماه نیز با برنامه های ایستگاه نقاشی و قصه گویی میزبان دانش آموزان دبستان دانش این شهر بودیم. در این برنامه دانش آموزان خورموجی با موضوع انقلاب و جهاد اقتصادی به خلق اثر پرداختند. همچنین در این روز وقایع 15 بهمن 57 و  کتاب (در پناه خانه دوست) به بچه ها معرفی و از آنان خواسته شد جملاتی زیبا و ادبی از انقلاب بنویسند.
متین افزود: یکی از برنامه های مهم مرکز برپایی چهارمین عصر شعر و داستان با عنوان؛ «از قطره تا دریا» بود که در این برنامه 20 نفر از اعضا فعال ادبی مرکز به اجرای برنامه پرداختند. در پایان از ساجده رستمی عضو 13 ساله مرکز که چندی پیش در مسابقه مشاعره استانی رتبه سوم را کسب کرده بود، تقدیر شد.
وی در پایان افزود: در روز 19 بهمن ماه نیز با حضور اعضا فعال پسر، ایستگاه ساخت کارت پستال برگزار شد، در این ایستگاه اعضاء مرکز کارت پستال های زیبایی حاوی پیام های تبریک پیروزی انقلاب اسلامی ساختند.
در روز 22 بهمن ماه نیز اعضاء ضمن در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته هایی، عروسک های منفور پهلوی را به آتش کشیدند.
 
اکران روزانه فیلم؛ مهم ترین برنامه کانون دالکی در ایام دهه فجر
    مرکز فرهنگی هنری کانون دالکی استان بوشهر، با اکران روزانه فیلم، میزبان ده ها کودک و نوجوان این شهر بود.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ در طول دهه مبارکه فجر بیش از 450 کودک و نوجوان شهر دالکی با حضور در مرکز فرهنگی هنری کانون این شهر به تماشای فیلم های پویانمایی کانون نشستند.
به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام به میهن نیز مسابقه پیام کوتاه برگزار شد که طی این مسابقه بیش از 187 نفر جملات زیبای خود را ارسال کردند. در پایان این برنامه با همکاری شهردار دالکی به 10 نفر از کسانی که زیباترین و کوتاهترین جمله ارسال کرده بودند جوایزی اهداء شد.
شنبه 15 بهمن ماه نیز با شرکت 30 نفر از اعضا در قالب 13 گروه، مسابقه نشریه دیواری با موضوع؛ « ورود امام به میهن و پیروزی شکوهمند انقلاب» در دو مقطع راهنمایی و دبستان برگزار شد که در پایان ضمن نمایش آثار اعضا، به بهترین روزنامه ها جوایزی اهدا شد.
بر اساس این گزارش، با مشارکت اعضا و مربیان کانون دالکی، هم زمان با لحظه ورود حضرت امام به کشور، زنگ انقلاب در یکی از مدارس شهر نواخته شد. در این برنامه توسط اعضا کانون سرود زیبایی با موضوع انقلاب اجرا شد.
 
جشنواره قصه گویی؛ اصلی ترین برنامه کانون بندر دیر در دهه مبارکه فجر
   در دومین روز از دهه مبارکه فجر، با حضور ده ها کودک و نوجوان دیری، جشنواره قصه گویی کتابخانه ای اعضاء برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ در این برنامه 15 نفر از اعضا کانون با عناوین؛ « امام مهربان، زمستان 57 ،  مهربان مثل مسیح، در طلوع آزادی، امام آمد،  پسرک شجاع و... » قصه گویی کردند که در پایان خانم ها؛ « ام البنین سلیمی، یاس مهمار، فاطمه انجم روز،  و  مائده محمد دوست» به ترتیب رتبه اول تا چهارم این جشنواره را کسب کردند.
زهره ظفرمند، مربی مسوول مرکز دیر ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی، در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره گفت: این برنامه با هدف تشویق و ترغیب اعضاء به کتاب و کتابخوانی، آشنایی دانش آموزان با برنامه ها و فعالیت های کانون و تشویق به عضویت در کتابخانه کانون و مهم تر از همه آشنا نمودن آنان با مفاهیم ارزشمند « اتحاد، وحدت، دلیری و شجاعت» که همگی از دستاوردهای انقلاب عزیزمان می باشد، برگزار شد.
همزمان با آغاز دهه مبارک فجر نیز تعدادی از دانش آموزان روستای محروم "سورو" میهمان مرکز دیر بودند.
در این برنامه، دانش آموزان روستایی ضمن آشنایی با فعالیت های کانون، به پای قصه زیبایی با موضوع دوستی نشستند. شعر خوانی از کتاب « لبخند آبی»، مسابقه طناب کشی، و پخش فیلم «مادر» - از تولیدات خوب کانون – از دیگر برنامه های این روز بود.
در چهارمین روز از دهه مبارک فجر نیز اعضاء مرکز دیر در دو گروه نشریه دیواری و نقاشی با موضوعات؛ «ورود امام و پیروزی انقلاب» با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در ابتدای این برنامه که با شرکت 50 نفر از اعضا برگزار شد، امام جمعه به همراه رئیس سازمان تبلیغات شهرستان دیر ضمن حضور در کانون، با بچه ها به صحبت نشسته و از نزدیک با فعالیت های آنان آشنا شدند.
امام جمعه دیر پس از بازدید از آثار دیواری اعضا و روزشمار دیواری انقلاب، فعالیت ها و کارهای کانون را مهم و باعث  رشد و پرورش کودکان و نوجوانان دانست و از تلاش های مربیان مرکز تشکر و قدر دانی کرد.
در ادامه مسئول سازمان تبلیغات شهرستان دیرکه مسئولیت ستاد دهه فجر در این شهرستان را نیز بر عهده دارد اهداء جوایز به برگزیدگان را متقبل شد. قصه گویی داستان «مهربان، مثل مسیح» از دیگر برنامه های این مرکز بود.
در هشتمین روز از دهه مبارکه فجر نیز ده ها دختر و پسر مهدکودکی میهمان کتابخانه کانون بودند. قصه گویی با موضوع؛ انقلاب، شعر خوانی و نمایش فیلم از مهمترین برنامه های این مرکز در این روز بود.
همچنین کودکان و نوجوانان دیری با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، با امام و رهبر خود تجدید پیمان کردند. اعضاء و کارکنان مرکز دیر با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده و مشت محکمی بر دهان مستکبران شرق و غرب زدند.کودکان با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و بادکنک های رنگی صحنه های زیبایی را خلق نمودند و با حضور خود حماسه ایی به یاد ماندنی آفریدند.
لازم به ذکر است، مرکز دیر در طول دهه مبارکه فجر با ویژه برنامه های؛ « قصه گویی، شعرخوانی، روز شمار انقلاب، معرفی کتاب، بازی و سرگرمی، کاردستی، نمایش فیلم، ایستگاه ادبی، نقاشی و...» میزبان دانش آموزان مدارس شهرستان بود.
 
دولت مردان؛ میهمان مرکز فرهنگی هنری دیلم شدند
    در شانزدهمین روز از دهه مبارکه فجر، فرماندار و اعضاء شورای اداری بندر دیلم میهمان اعضاء و مربیان کانون این شهر شدند.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ در شانزدهمین روز از دهه مبارکه فجر، فرماندار شهرستان دیلم به اتفاق اعضاء شورای اداری این شهر، به منظور دیدار با اعضاء و مربیان کانون و مشاهده آثار پویانمایی تولید شده در این مرکز میهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدند.
در ابتدای این دیدار آثار اعضا و مربیان کانون در حضور 50 نفری اعضاء به نمایش درآمد، سپس مریم آل بهبهانی، مربی مسوول مرکز، این آثار را دستاورد خلاقیت و توانمندی کودکان و نوجوانان دیلمی دانست و گفت: با وجود تمامی کمبود ها افتخار دریافت تندیس طلایی و لوح افتخار جشنواره بین اللمللی انیمیشن به «فاطمه موجی» عضو نوجوان این مرکز دیلمی تعلق گرفت.
فرماندار شهرستان دیلم نیز پس از تماشای آثار پویانمایی اعضاء ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت آنان در جشنواره بین المللی پویانمایی قزوین گفت: قبل از انقلاب شکوه مند اسلامی ما فقط وارد کننده ی کارتون ها و محصولات انیمیشنی اروپا بودیم، حتی بزرگسالان نیز برای تولید آن رغبتی از خود نشان نمی دادند وکمتر دست به ساخت کارتون و انیمیشن برای فرزندان مملکت خود می زدند.
ماشاء ا... احمدی افزود: اما امروز در این شهرستان من شاهد ساخت انیمیشن هایی با حداقل امکانات توسط دستان کوچک کارگردانانی هستم که معنا و مفهومی عمیق به من می دهد، و آن این است که فرزندان ایرانی در همه جا و همه ی فعالیت ها با اتکا به پروردگار اولین هستند.
 فرماندار دیلم پس از این ضمن تقدیر و اهداء هدیه به اعضاء و مربیان انیماتور مرکز، قول داد هر چه سریعتر مرکز دیلم در زمینه رایانه و وسایل ساخت انیمیشن تجهیز شود.
مدیر آب و فاضلاب بندر دیلم نیز ضمن آرزوی موفقیت برای اعضاء و مربیان کانون، گفت: فکر نمی کردم کانون تا این اندازه  به روز و پیشرو باشد.
امام چشمه زلال دوست؛ عنوان برنامه دیگری بود که با هدف آشنایی نسل جدید انقلاب با شخصیت امام راحل (ره) برگزار شد.
در این برنامه که در ایام دهه مبارکه فجر برگزار شد، مربیان مرکز بصورت قصه و شعر شخصیت امام (ره) را برای اعضا معرفی کردند. در ادامه از اعضاء خواسته شد تا با کمک هم کارت پستالی برای امام بسازند و آنچه ناگفته مانده و دوست دارند به امام خود بگویند.
برپایی جنگ شادی، از دیگر برنامه های این مرکز بود که 17 بهمن ماه اجراء شد. در این برنامه ده ها کودک و نوجوان دیلمی با حضور در کانون، به تماشای برنامه های متنوع این جشن نشستند. طی این برنامه، شخصیت حضرت امام (ره) به بچه ها معرفی شد، سپس مربیان مرکز با کمک بچه ها برنامه هایی شامل؛ « شعر خوانی، پخش فیلم انیمیشن ساخته اعضای مرکز، کارگاه سفال و کاردستی، مسابقه و ...» را اجراء کردند.
اجرای نمایش عروسکی برگزیده کشوریدر جمع مردم روستای محروم «سیاه مکان» از دیگر برنامه های کانون این شهر بود.
19 بهمنماهاعضای گروه نمایش عروسکی کانون برای بیش از 300 نفر از مردم و مسؤولان روستای سیاه مکان، نمایش عروسکی «کی گفته توبه گرگ مرگه» را به روی صحنه بردند. در این روز مربیان کانون سرود و شعرخوانی را نیز چاشنی مراسم خود کردند.
 
برپایی جشن بزرگ انقلاب در مرکز کاکی
   با حضور بیش از یکصد کودک و نوجوان شهر کاکی، جشن با شکوه انقلاب در کانون این شهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مراسمی در روز جمعه 21 بهمن ماه در سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کاکی برگزار شد.
در این برنامه ضمن تقدیر از گروه سرود گل های بهشتی، برگزیدگان مسابقه ی استانی نشریه دیواری رضوی و مسابقه نقاشی روی پارچه؛ مربیان و اعضاء کانون برنامه های متنوع؛ خاطره گویی، سرود، مسابقه و شعر خوانی اجراء کردند.
معرفی شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره ) ، روز شمار انقلاب (معرفی وقایع 12 تا 22 بهمن ) ، معرفی کتاب هایی با موضوع انقلاب شامل؛ «خاطرات بچه های انقلاب 1، رفاقت به سبک تانک، تصویر پیروزی، خاطرات بچه های انقلاب 2 و ... » به صورت روزانه و به شیوه ی طرح دیواری برای اعضاء ، برپایی مسابقه دوچرخه سواری اعضاء ، برپایی مسابقه نقاشی روی پارچه با حضور بیش از 130 نفر از دانش آموزان و نمایش 7 انیمیشن تولید شده توسط اعضاء از دیگر برنامه های فرهنگی اجرا شده در دهه ی مبارک فجر در مرکز کاکی بود.
 
 
افتتاح نمایشگاه آثار هنری و ادبی کانون توسط فرماندار بندر کنگان
   13 بهمن ماه، با حضور فرماندار و مسوولین شورای اداری شهرستان کنگان، نمایشگاه آثار هنری و ادبی اعضا کانون این شهر افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ در ابتدای ورود مسوولین، یکی از اعضاء با پوشش محلی، متن پیشواز از میهمانان را قرائت کرد؛ در ادامه، نمایشگاه آثار هنری و ادبی اعضاء توسط فرماندار شهرستان کنگان افتتاح شد.
 فرماندار بندر کنگان ضمن بازدید از آثار اعضا کانون، در گفتگو با کودکان و نوجوانان این شهر، ضمن یادآوری این ایام، مهمترین وظیفه آنان را خوب درس خواندن و احترام به والدین دانست. وی در ادامه چند سوال در زمینه دهه فجر مطرح کرد که با پاسخ اعضاء جوایزی به آنها اهداء شد.
رئیس شورای اسلامی شهر نیز پس از بازدید از نمایشگاه و بخش های مختلف مرکز، برای رفع مشکلات قول همکاری داد؛ سپس به تمام اعضا شرکت کننده در مراسم، یک جلد کتاب بهرسم یادبود اهدا کرد.
برپایی نمایشگاه آثار ادبی و هنری اعضاء به همراه نمایشگاه کتاب و سرگرمی های سازنده، پخش سرودهای انقلابی، ماکت ورود امام به میهن، ایستگاه شعار نویسی، پخش فیلم و ... از مهمترین برنامه های کانون این شهر در ایام دهه مبارکه فجر بود.
 
 
ویژه برنامه های کانون گناوه در ایام دهه مبارکه فجر
به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، ویژه برنامه های متنوعی در کانون بندر گناوه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ در نخستین روز از دهه مبارکه فجر، اعضا و مربیان مرکز گناوه ضمن حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر، با اهدای دسته های گل، به محضر شهیدان ادای احترام کردهو به روح پر فتوح آنان صلواتفرستادند. آنها بر سر مزار شهیدان دل نوشته هایشان را به رشته یتحریر در آورده و در وصف مقاموالایشان شعر گفتند و سرود خواندند.
برپایی جشن انقلاب، از جمله برنامه های این مرکز در طول ایام دهه مبارکه فجر بود. در این برنامه ها مربیان کانون روزانه برنامه های متنوعی شامل؛ « قصه گویی، مسابقه،شعار نویسی،فیلم، شعر خوانی ، نمایش عروسکی و ...» را اجرا کردند.
برپایی نمایشگاه کتاب و سرگرمیهای سازنده از دیگر برنامه های کانون این شهر بود.
 
 
نواخته شدن زنگ انقلاب و جشن های دهه فجر در وحدتیه
اعضاء و مربیان مرکز فرهنگی هنری وحدتیه به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های متنوعی اجراء کردند.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در مهمترین برنامه ها اعضا و مربیان این مرکز با حضور در یکی از مدارس شهر با اجرای برنامه شعر خوانی، سرود و نمایش در ویژه برنامه زنگ انقلاب شرکت کردند.
در این مراسم متن سخنرانی امام خمینی(ره) در بهشت زهرا توسط یکی از اعضا قرائت شد و همچنین گروه سرود «چشمه مهر» به اجرای برنامه پرداخت.
اجرای روزانه نمایش عروسکی، مسابقه نقاشی و شرکت در جشنواره استانی پویانمایی موج از جمله برنامه های این مرکز در دهه مبارکه فجر بود.