کد خبر: 263642
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
بازدید 3153
نمایش فیلم سینمایی "فرار از اردو" در سینماکانون استان قزوین

این روزها،بچه ها در سینماکانون مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ، فیلم سینمایی "فرار از اردو" را به تماشا می نشینند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،اکران فیلم سینمایی "فرار از اردو" دومین برنامه نمایش سراسری فیلم در سینماکانون ‌های سراسر کشور براساس طرح "کانون نمایش"  است ، که  این روزها با استقبال خوب مدارس در کانون استان قزوین روبرو شده است.
این فیلم دارای محتوای  کمدی اجتماعی است و به نویسندگی وکارگردانی"غلامرضا رمضانی "و تهیه کنندگی "حسن آقاکریمی"ساخته شده  است.
 داستان این فیلم درباره گروهی از دانش‌آموزان شهرستان میبد است که برای اردویی دو روزه به شمال کشور می‌روند اما در آستانه رفتن به سمت دریا برنامه آن‌ها از سوی مسوولان مدرسه تغییر می‌کند.
محمد بحرانی، سیروس همتی، شکر خدا گودرزی، علیرضا مهران، حمیدرضا فلاحی، حمید یوسفی برخی از بازیگران این فیلم‌اند.
«فرار از اردو» که برنده پروانه زرین بهترین کارگردانی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شده است؛ به عنوان چهارمین فیلم از نگاه مردمی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر هم شناخته می‌شود.
این دومین فیلمی است که براساس طرح "کانون نمایش"در اداره کل کانون پرورش فکری قزوین اکران می شود.
درنوبت صبح ، اکران این فیلم به مدارس ودر  نوبت بعدازظهر به عموم اختصاص دارد.
گفتنی است،«کانون نمایش» که از چندی پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، برطبق برنامه‌ی اعلام شده قرار است قدم‌های موثری در احیای سینمای کودک بردارد.
بر این اساس، دسترسی کودکان و نوجوانان سراسر کشور به فیلم‌ها و انیمیشن‌های تولیدی این حوزه مد نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفته است. در گام نخست قرار است آثار تولیدی کانون به نمایش در آمده و در ماه‌های آتی آثار دیگر موسسات فرهنگی  هنری خریداری شوند.
این فیلم‌ها در قالب طرح کانون نمایش و در سالن‌های سینماهای کانون در سراسر کشور به نمایش گذاشته می‌شود.
پیش از این نیز علاوه بر فیلم‌های کانون فیلم غیر کانونی «ناسور» در این سینماها نمایش داده شده بود