کد خبر: 226471
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
بازدید 1670
تاملی در «سایه روشن» انقلاب

کارشناسان و جمعی از مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان قم صبح دیروز با شرکت در اردوی فرهنگی – زیارتی «سایه روشن» از منزل و حسینیه‌ی امام خمینی (ره) در جماران و کاخ موزه‌ی سعدآباد بازدید کرده و مرقد مطهر امام (ره) را زیارت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این اردوی فرهنگی – زیارتی که با هدف قیاس سبک زندگی و ارزش‌های زندگی حضرت امام (ره) و حکومت محمدرضا پهلوی در ذهن مربیان جوان کانون بود، درحالی برگزار شد که کانون استان قم هرساله همراه با دیگر نهادها و دستگاه‌های دولتی استان در بیت امام خمینی (ره) در قم حضور یافته و به اجرای برنامه می‌پرداخت و امسال به جهت آشنایی هرچه بیشتر مربیان که بخش قابل توجهی از آن‌ها به لحاظ شرایط سنی در متن انقلاب حضور نداشتند اقدام به برگزاری این اردوی فرهنگی زیارتی کرد.
بر اساس این گزارش مربیان کانون استان قم ابتدا به حسینیه جماران رفته و ضمن حضور در این مکان معنوی، از سخنان حجت الاسلام و المسلمین هاتفی؛ یکی از اعضای بیت حضرت امام (ره) در جماران استفاده کردند.
حجت الاسلام و المسلمین هاتفی ضمن اشاره به عکس العمل رهبران و سران کشورهای اروپایی در مواجهه با منزل کوچک حضرت امام (ره) درخصوص ساده زیستی و تعلق خاطر نداشتن امام نسبت به امور دنیوی مطالبی را بیان کرد.
وی هم‌چنین با اشاره به اینکه امام خمینی (ده) هم‌واره در پی استحکام و اصلاح امور نظام بود و به ظواهر اهمیت نمی‌دادند گفت: ایشان در جلد 8 صحیفه‌ی نور در دیدار با مسئولان اقتصادی کشور فرموده اند : حکومت ما زمانی اسلامی می‌شود که فقط اسلام در لفظ نباشد آن زمان ما جمهوری اسلامی را برقرار کرده ایم.
شرکت کنندگان در این بازدید فرهنگی، سپس از بیت حضرت امام (ره) و نگارستان جنبی حسینیه‌ی جماران که مجموعه ای از اسناد و تصاویر و کتاب‌های حضرت امام (ره) را به نمایش گذاشته بود بازدید کردند.
بازدید از «کاخ موزه‌ی ملت» که کاخ اداری و تشریفاتی محمدرضا پهلوی بوده است و هم‌چنین موزه‌ی هنرهای زیبا که آثار هنرمندان ایران و اروپا را به نمایش گذاشته بود از دیگر بخش‌های اردوی فرهنگی – زیارتی «سایه روشن» بود.
گفتنی است مربیان فرهنگی، هنری و ادبی در ساعت عصر و در پایان این اردو به مرقد مطهر امام خمینی (ره) مشرف شده و در کنار مرقد شریف بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به دعا و نیایش پرداختند.