درخشش مهنازفتاحی،درجشنواره مطبوعات کودک ونوجوان کشور

یازدهمین دوره جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان کشور امسال در استان مازندران برگزار شد و 28 نشریه و مجله ی کودک و نوجوان در نمایشگاه جشنواره شرکت کردند .

                     به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمانشاه،دراین جشنواره،آثارنویسندگان و هنرمندانی که برای کودکان در سالهای 90 و 91 مطالبی  نوشته بودند مورد داوری قرار گرفت. پانزده هزار اثر در این جشنواره داوری شد و از بین آنها 68 اثر مورد تقدیر قرار گرفت .بخشهای جشنواره شامل خبر، تیتر، مصاحبه و گفتگو، سرمقاله، یادداشت، گزارش، عکس، طنز، طرح گرافیکی (اینفوگراف، کاریکاتور، طرح، فتوگراف) و نیز داستان و شعر تالیفی، بود.

                   مهناز فتاحی-کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل کانون استان کرمانشاه- با یادداشت  نامه ای از کودک جنگ به کودک برگزیده ی بخش یادداشت شد .داوران دلیل این موفقیت را نگاه متفاوت نویسنده در اثر دانستند.

                  "فتاحی"ازنویسندگان جوان کشورمان محسوب می شودکه تابه حال،علاوه برچاپ چندین عنوان کتاب،این آثارحایزرتبه های کشوری بسیاری نیزشده اند.وی درکارنامه اش،کسب رتبه های مختلف فرهنگی ازجمله؛جشنواره پروین اعتصامی،جایزه کتاب فصل،جشنواره مطبوعات کودک ونوجوان،و...رادارد.ازفتاحی کتاب های"طعم تلخ خرما"،"دلم یک دوست می خواهد"،"اردیبهشتی دیگر"،"قلب کوچک سپهر"،...به چاپ رسیده است.ازاین نویسنده پرکارکشورمان،کتاب های تازه ای نیزدردست چاپ می باشد.

                 بخشی ازیادداشت "مهنازفتاحی"-که حایزرتبه درجشنواره مطبوعات کودک ونوجوان شده است،باعنوان"نامه ای از کودک جنگ به کودک صلح"رامی خوانید:

                 "فکرش را بکنید خدای نکرده یک روز صبح زود که مثل همیشه  توی رختخوابتان غلت می خورید و می خواهید بیدار شوید و به مدرسه بروید ،یک دفعه صدای غرش هواپیماها تمام شهر را بلرزاند و شما چشمتان را باز کنید ،هواپیماهایی را ببینید که به زمین نزدیک شده اند آن قدر که می توانید خلبان هایشان را ببینید  بعد هواپیماها بمب های خود را روی سر شما فرو بریزند.

               فکرش را بکنید  خدای نکرده خدای نکرده یک روز پدرتان به جنگ برود و شما روزها منتظرش باشید و پدر هیچ وقت برنگردد.هیچ وقت .و شما هی توی کوچه بنشینید و هرماشینی که رد شود فکر کنید بابای شما دارد برمی گردد...

               وقتی با بچه ها توی مدرسه گرگم به هوا بازی می کردیم ،بازی کودکانه امان را هواپیماها و بمب ها و موشک ها به هم می ریختند  و دوستان خوب کودکی امان را از ما گرفتند...

               بله بچه ها گفتن از جنگ سخت است ،این ها را می گویم تا بدانید بر سرزمین تان چه گذشت..."