کد خبر: 247483
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
بازدید 2327
برگزاری سومین دوره مسابقه‌ی استانی رباتیک

سومین دوره‌ از مسابقات استانی رباتیک با همکاری دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان در سالن ورزشی سازمان آتش نشانی رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این برنامه با هدف فراهم آوردن بستری مناسب برای پرورش و شکوفایی استعداد و خلاقیت‌های کودکان ونوجوانان، ارج نهادن به دستاوردهای علمی و فنی فرزندان ایران اسلامی، هم‌چنین اجرای فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سایه‌ی همکاری و هم‌افزایی برگزار شد.
در آغاز این ویژه برنامه‌، علی وارسته بهدانی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رشت برگزاری چنین برنامه‌هایی را سازنده‌خواند و افزود: آن‌چه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار می گیرد، خلاقیت و نوآوری است و در سایه‌خلاقیت‌هاست که تصویر‌های ذهنی اعضا رنگ واقعیت می پذیرد.
وی با بیان این‌که رباتیک از جمله ی‌ فعالیت‌هایی است که زمینه ی پرورش خلاقیت کودکان ونوجوانان ‌را هم‌زمان با انجام ‌فعالیت‌های گروهی فراهم می آورد اظهار داشت: در پرورش خلاقیت آنچه اهمیت دارد، نتایجی  است که ما از پرورش خلاقیت بدست می آوریم و هر اندازه دانش‌مان گسترده تر باشد، الهاماتی که به ذهن می رسد گسترده تر خواهد بود.
در همین راستا آمنه جاوید کارشناس فرهنگی کانون گیلان نیز ضمن تشکر از حضور حاضران گفت:  نگاه تمامی مسوولان و خانواده‌ها متوجه فرداهای کودکان ایران اسلامی است و کانون نیز تلاش دارد با کشف و پرورش استعداد‌های کودکان ونوجوانان نقشی سازنده در ارتقای قابلیت‌های فرزندان ایران اسلامی ایفا کند.
جاوید در ادامه از واژه‌های توانستن، عجله‌نکن و ما می توانیم به عنوان واژه ‌های پرکاربرد این برنامه نام برد و تکرار این واژ‌ها را نوید بخش فردایی پٌر امید برای کودکان ونوجوانان خواند.
کارشناس فرهنگی کانون در ادامه احترام به یکدیگر، فراگیری درس زندگی ،‌ تولید علم و کمک به بشریت را از دیگر اهداف برگزاری مسابقه دانست و ابراز امید واری کرد در سایه‌ی توجه‌ افزون‌ تر مسوولان این امر محقق شود.
ندافیان، دبیر اجرایی مسابقات نیز ضمن برشمردن فایده‌های برگزاری برنامه های علمی، بخش‌های مختلف مسابقه را برای حاضران تشریح کرد
 در ادامه این برنامه، که با مشارکت استانداری استان، فرمانداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت صورت گرفت،  75 گروه شرکت کننده متشکل از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سه لیگ ربات جنگجو، آنش نشان و فوتبالیست در دو بخش کودک و نوجوان به رقابت پرداختند.
در پایان این دوره از مسابقه‌ها مهدی رضوان‌خواه و طاها اسماعیل نژاد رتبه‌ های اول و دوم لیگ ربات جنگجوی گروه سنی کودک و سید امیر حسین باقری نژاد هم مقام نخست این رشته را در بخش نوجوان کسب کرد . مهدی حاجی ولی پور هم چنین علی حبیبی به طور مشترک مقام دوم را بدست آوردند و مهدی  قربانی به عنوان نفر سوم این گروه معرفی شد.
 در لیگ ربات فوتبالیست گروه سنی کودک، محمد مهدی خادمی و حسام حسین نژادی به تربیت مقانم اول و دوم را بدست آوردند و علیرضا لطفی، امیر بهادر شفایی و آریان محیط رتبه‌ی اول تا سوم این لیگ را در رده سنی نوجوان کسب کردند.
هیئت داوران در لیگ ربات آتش نشان نیز علی مرادی را به عنوان برگزیده‌ معرفی کرد .
در پایان این برنامه‌ که 18 مهرماه 1394 و در چهارمین روز از هفته‌ی ملی کودک اجرا شد، برگزیدگان بخش‌های مختلف، هدیه و لوح تقدیر خود را از مسوولان دریافت کردند .