کد خبر: 257467
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
بازدید 1066
راه‌اندازی نخستین فروشگاه سیار شهری کانون گیلان

نخستین فروشگاه و نمایشگاه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان 28 تیرماه 1395 در پارک دانشجوی رشت راه‌اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این‌ فروشگاه به منظور توسعه‌ و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، هم‌چنین دسترسی آسان‌تر مخاطبان به کتاب و محصولات فرهنگی با همراهی کانون و حوزه‌ی هنری استان گیلان به فعالیت‌خواهد پرداخت.
فراهم آوردن امکان بهره‌مندی کودکان و نوجوانانی که دسترسی کمتری به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون دارند، افزایش گستره‌ی برنامه‌ها و معرفی فعالیت‌های خلاقانه و کتاب‌محورکانون از جمله اهدافی است که در راه‌اندازی این نمایشگاه و فروشگاه سیارشهری دنبال می شود.
بر همین اساس‌این فروشگاه سیارشهری میهمان پارک‌ها و بوستان‌های سراسر استان خواهد بود و افزون بر عرضه‌ی محصولات فرهنگی باحضور مربیان به ارایه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری کانون پرورش فکری خواهد پرداخت.        
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در 31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهار کتاب‌خانه پستی در شهر‌های رشت، آستارا، تالش و لاهیجان هم‌چنین یک مرکز سیار روستایی در آستارا و یک مرکز فرهنگی هنری فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های خاص) در رشت به کودکان ونوجوانان خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی ارایه می کند و راه‌اندازی این کتاب‌خانه‌ی شهری نیز بیانگر نگاه ویژه این نهاد فرهنگی به تمامی مخاطبان محسوب می شود.