کتاب‌خوان‌ها، هفته‌ی کتاب کانون چهارمحال و بختیاری را آغاز می‌کنند

«نشست ملی کتاب‌خوان» عنوان ویژه برنامه ا‌ی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در آستانه‌ی هفته کتاب و کتاب‌خوانی در شهرکرد برگزار می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،، مدیرکل کانون استان در آستانه‌ی برپایی هفته کتاب در نشستی رسانه‌ای به سوال های خبرنگاران رسانه های جمعی استان پاسخ گفت و یادآور شد این برنامه روز 23 آبان برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، این نخستین جلسه رسانه‌ای کانون استان بود که در غیاب عبدالصالح جهانبازی کارشناس روابط عمومی این استان که در فاجعه منا جان خود را از دست داد، برگزار شد.
فرزاد رحیمی در این نشست از تلاش‌های 13 ساله این فعال رسانه‌ای استان با حضور مادر، همسر و دو دختر این زائر منا قدردانی کرد و این مصیبت را به بازماندگان وی تسلیت گفت.
مدیرکل کانون استان در ادامه این نشست به بیان جزییاتی از نحوه برگزاری نشست ملی کتاب‌خوان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و توضیح داد: این نشست در سالن همایش‌های کانون شهرکرد برگزار و در آن 15 کتاب کودک و نوجوان از سوی کودکان و بزرگ‌سالانی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند، معرفی می‌شود.
در نشست رسانه‌ای کانون استان چهارمحال و بختیاری حدود 30 خبرنگار رسانه‌های جمعی استان حضور داشتند و در بخش دیگری از آن مدیر کل کانون این استان گفت: کانون در دوران فعلی تلاش می‌کند تا با توجه به مشغولیت و فشارهای کاری والدین، برنامه‌های فرهنگی خود را در مسیر نیل به اهداف متعالی و بلند تربیتی و پرورش کودکان و نوجوانان  با جدیت بیشتری دنبال کند.
رحیمی افزود: در حال حاضر کانون استان با 21مرکز فرهنگی هنری ثابت،  یک کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی و یک کتاب‌خانه‌ی پستی فعالیت‌های فرهنگی خود را به  25هزار عضو کودک و نوجوان و چهارهزار زبان آموز تحت پوشش کانون زبان ارایه می‌کند.
وی در ادامه با تشریح برخی از فعالیت‌های انجام شده در ماه‌های گذشته و برنامه‌های پیش رو در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، افتتاح خیابان کودک و مرکز فراگیر ویژه ارایه‌ی خدمت به کودکان نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی و برپایی جشنواره‌ی سرود را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.
به گفته‌ی وی خیابان کودک در کنار مجتمع کانون قرار دارد و نام‌گذاری آن به نام کودک با هدف ایجاد حساسیت در میان قشرهای مختلف جامعه اجتماعی نسبت به موضوع تربیت این قشر با اهمیت صورت گرفته است.
رحیمی برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور شاعران و نویسندگان برتر استان را در مراکز کانون از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره در هفته‌ی کتاب برشمرد.
گسترش تعامل‌ها و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با ارگان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، منابع طبیعی و محیط زیست از دیگر مواردی بود که مدیر کانون در این نشست به آن اشاره کرد.
وی همچنین از شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد از سوی کانون و معرفی آن‌ها به بنیاد نخبگان استان در قالب طرح شهاب خبر داد.
رحیمی همچنین گسترش مراکز کانون زبان استان، راه‌اندازی کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی و آماده‌سازی مرکز نجوم مستقر در مرکزشماره یک شهرکرد را از دیگر برنامه‌های آتی کانون این استان برشمرد.
بیست و سومین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی جمهوری اسلامی ایران روزهای 25 آبان تا 1 آذر 1394 در سراسر کشور برگزار می‌شود.