بخوانید و بنویسید تا شاعر شوید

بیش از صد کودک ونوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد در قالب برنامه‌ی ملی دوپنجره سروده‌های مریم اسلامی را در حضور خودش نقد و بررسی کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست ادبی که روز 19 آبان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 4 کانون مشهد برگزار شد اسلامی پس از شنیدن نقدهای بچه‌ها در مورد کتاب «بر بال لک‌لک‌ها» گفت: هیچ چیز برای یک نویسنده یا شاعر بهتر از ارتباط چهره به چهره با مخاطبان و شنیدن نظرات از زبان خود او نیست و بسیار خوشحالم که فرصت حضور در جمع اعضای خوب مراکز فرهنگی‌هنری مشهد برای من مهیا شد.
شاعر کودک و نوجوان در ادامه افزود: زمانی که من هم‌سن و سال شما بودم اتفاقی در ایران افتاد که مثل سکه دو رو داشت، یک روی این سکه جنگ و ویرانی و روی دیگر آن دفاع و شهامت و شجاعت بود.
وی در پاسخ به پرسش بچه‌ها در مورد این بیت از سروده‌های این کتاب «جنگ وقتی که می‌رفت / کوچه‌ها رنگ غم داشت» که پرسیدند چرا با رفتن جنگ کوچه‌ها باید غمگین باشد؟ پاسخ داد: جنگ می‌رود اما اندوه از دست دادن عزیزان و ویرانی را برجا می‌گذارد.
اسلامی هم‌چنین در پاسخ به پرسش یکی دیگر از اعضای ادبی کانون در مورد این‌که چه شد که شاعر شدید؟  پاسخ داد: از کودکی به نوشتن علاقه داشتم و از زمانی که هم سن و سال شما بودم روز نگاری را جدی گرفتم. هر چند در زندگی شاید هیجان و اتفاق خاصی نداشتم اما همین نوشتن‌های روزانه باعث شد تا به اطرافم دقیق‌تر نگاه کنم و بهتر ببینم.
اسلامی در پایان به کودکان و نوجوانان حاضر توصیه کرد: این حرف من را جدی بگیرید! چرا که اگر نوشتن و خواندن روزانه را  با جدیت دنبال کنید به شما قول می‌دهم در آینده شاعر و نویسنده موفقی خواهید شد.
در این نشست هم‌چنین حسین علیجانی سرپرست اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کشور  خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر گفت: شما مدیران و مسوولان آینده این کشور هستید و هر کدام از شما در همین لحظه می‌تواند مدیری موفق در اداره‌ای باشد چرا که فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون ذهن شما را رشد می‌دهد و از شما انسان‌هایی توان‌مند و خلاق می‌سازد.
علیجانی در ادامه از بچه‌ها خواست با برقراری ارتباط صمیمانه با دوستان خود آن‌ها را به حضور در مراکز  کانون تشویق کنند و راه رشد اندیشه و خلاقیت را به آن‌ها نشان دهند.
در ادامه کلیپ معرفی مریم اسلامی و کتابهایی که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است پخش شد.