«چشم عقاب» هجری در سمنان نقد می‌شود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در حال اجرای برنامه‌های متنوعی برای تشویق اعضای خود به مطالعه است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نقد کتاب «چشم عقاب» در نشست ادبی دو پنجره روز پنج‌شنبه 28 آبان 1394 با حضور محسن هجری نویسند‌ه‌ی ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه و نشست‌های تخصصی با حضور والدین و اولیای تربیتی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، برپایی نمایشگاه آثار از طرح‌های توسعه کتاب‌خوانی و فعالیت‌های کتاب محور از برنامه‌های این هفته در مراکز کانون استان سمنان است.
براساس این گزارش ایجاد غرفه و اجرای ویژه‌برنامه در نمایشگاه استانی کتاب، برگزاری کارگاه‌های بحث و نقد کتاب در مراکز، اجرای مسابقه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مانند تصویرگری کتاب، کتاب‌سازی و اجرای طرح همسفر کتاب با هدف ایجاد اتاق مطالعه و کتاب‌خانه‌ی ویژه والدین از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.
در همین حال ویژه برنامه‌هایی مانند نامه‌ای به نویسنده‌ی بهترین کتابی که خواندم، نقاشی، خوشنویسی و...، اجرای زنگ مطالعه در مدارس، اهدای کتاب به کتاب‌خانه‌های مدارس محروم و روستایی، بازدید دانش‌آموزان از مراکز فرهنگی‌هنری و آغاز طرح کتاب در گردش با مشارکت مربیان کانون از دیگر فعالیت‌های مراکز کانون سمنان است.
هم‌چنین معرفی طرح‌های توسعه‌ی کتاب‌خوانی و تقدیر از صاحبان طرح‌های برتر، برگزاری جشن‌های کتاب‌خوانی و تقدیر از اعضای کتاب‌خوان مراکز، برپایی نمایشگاه عرضه و فروش کتاب و محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در مراکز کانون سمنان به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی است.
بیست و سومین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی از 24 تا 30 آبان در سراسر کشور برگزار می‌شود.