گشایش سالن تئاتر و نمایشگاه پوسته‌های ذرت در سفر مدیرعامل کانون به یزد

دومین سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد (بلک باکس) با حضور مدیرعامل کانون و در محل مجتمع فرهنگی‌هنری کانون یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سالن براساس مصوبه شورای تأتر کانون استان در سال  93، با متراژ 60متر مربع و گنجایش 60 نفر مجهز به سیستم صوت، نور و تهویه است و با کمترین هزینه و به همت محسن اکرمی مربی فرهنگی کانون و حمایت مدیرکل کانون استان احداث شده است.
علیرضا حاجیان‌زاده در حالی روز 12 بهمن 1394 و در اولین روز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی این سالن را مورد بهره‌برداری قرار داد که پیش از این نخستین سالن نمایشی کانون استان درمرکز فرهنگی هنری شماره یک ابرکوه راه‌اندازی شده بود.
رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر همچنین در جریان بازدید از مجتمع کانون یزد نمایشگاه کارهای دستی یک مربی کانون را با عنوان پوسته‌های ذرت افتتاح کرد.
پوسته‌های ذرت، فعالیتی هنری و خلاقانه است که از سوی «امین ا...دهقانی اشکذری» یکی از مربیان فرهنگی کانون طراحی شده و با همراهی اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره 2یزد به بار نشسته است.
حاصل این فعالیت هنری 60 اثر خلق شده با پوسته‌های ذرت است که با الهام گرفتن از طبیعت و با هدف پاک‌سازی طبیعت به آثاری چشم‌نواز و منحصر به‌فرد تبدیل شده است.
از ویژگی‌های این آثار استفاده از روش‌های مختلف هنری با نگاه به فعالیت‌های کانون به ویژه فعالیت‌های علمی و بحث آزاد است و در جریان آن کودکان به تجسم اشکال و شکل‌های انتزاعی و تخیلی می‌پردازند و به خلق کاردستی‌هایی از شکل پرندگان و حشرات و حیوانات می‌پردازند.
همچنین بخشی از طرح‌های روی جلد و تصاویر داخل کتاب‌ها با این روش به کاردستی تبدیل شده است.
در سفر یک روزه مدیرعامل کانون به استان یزد، فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع و مجتبی دانشور مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون وی را همراهی می‌کردند.