دومین مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون گیلان راه‌اندازی شد

دومین مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در شهرستان رودسر گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،‌ حسین علیجانی مدیر‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در آیین گشایش این ‌مرکز که به‌منظور ارایه‌ی خدمات به ‌تمامی مخاطبان کودک و نوجوان صورت‌ گرفت، گفت: امکانات کانون‌ پرورش فکری متعلق به همه کودکان و نوجوانان است و مراکز فراگیر با هدف استفاده کودکان دارای نیازهای ویژه در کنار دیگر کودکان از امکانات کانون ایجاد شده است.
مدیرکل آفرینش‌های ادبی هنری کانون در عین ‌حال بر ضرورت افزایش‌ مراکز فرهنگی هنری در سراسر استان ‌تاکید ‌کرد و افزود: هر فرصتی که در شهرستان رودسر وجود دارد متعلق به همه‌ی کودکان است و امیدوارم در سایه‌ی نشاط، مطالبه و جست‌وجو‌گری همکاران کانون، شاهد افزایش  نشاط در جای جای کشور باشیم.
علی پورحسن، مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این آیین ضمن قدر‌دانی از همراهی مسوولان کشور و استان، راه‌اندازی دومین مرکز فرهنگی هنری فراگیر را گامی در راستای عدالت ‌محوری عنوان کرد و افزود: کودکان دارای نیاز‌های ویژه نیز مانند دیگر کودکان باید از امکانات و فرصت‌های گسترده برخوردار باشند.
پورحسن در پایان ضمن ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های صورت‌ گرفته‌ برای افزایش گستره‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از راه‌اندازی سومین مرکز فرهنگی هنری فراگیر در غرب‌استان گیلان خبرداد.
محمد رضا‌پارسی مدیر‌کل بهزیستی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: بیش از 45 هزار نفر در استان از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.
وی با بیان این‌که افراد بیش‌تری نیز وجود دارند که از ناتوانی‌های نامحسوس رنج ‌می‌برند افزود: افزون ‌بر کمک برای بهبود شرایط جسمی و ذهنی این افراد، توان‌بخشی اجتماعی، آموزشی و شغلی نیز از اهدافی است که مد نظر بهزیستی قرارداشته و دارد.
او هم‌چنین ضرورت سرمایه‌گذاری روی افراد را مورد توجه ‌قرارداد و با اشاره به افراد برجسته‌ای که با توجه به کم‌توانی جسمی و گاهی ذهنی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی خوش‌ درخشیده‌اند تاکید‌ کرد: باید به رشد و ارتقای توان‌مندی افراد جامعه توجه‌ داشته‌ باشیم.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان به اهمیت راه‌اندازی مراکز فراگیر کانون اشاره و تصریح‌کرد: فعالیت ‌این مراکز بستر‌های مناسب برای افزایش اعتماد به‌نفس و جامعه‌پذیری افراد توان‌یاب فراهم‌ می‌کند و زمینه‌ساز تغییر نگاه دیگر افراد به‌ویژه کودکان و نوجوانان به انسان‌های دارای نیاز‌های ویژه است.
پارسی در پایان بر لزوم حمایت همه‌ی دستگاه‌ها تاکید ‌کرد و با اشاره به ضرورت توجه به کودکان و نوجوانان ابراز امیدواری کرد با همراهی تمامی فعالان این حوزه، زمینه‌‌‌ی حرکت‌های بهتر و بیشتر از گذشته فراهم‌شود.