کد خبر: 205552
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۲
معرفی برگزیدگان دوسالانه  آثار تجسمی مربیان هنری کانون

برگزیدگان چهارمین دوسالانه آثار تجسمی مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون، این دوسالانه در قالب مسابقه و با عنوان "آفرینش" در پاییز سال 1390 با مجموع 540 اثر رسیده در رشته‌های مختلف هنری آغاز به کار کرد که از این میان 150 اثر به رشته‌ی نقاشی، 150 اثر به بخش عکاسی، 100 اثر به بخش خوشنویسی، 80 اثر به بخش تصویرگری و 60 اثر به بخش سفال‌گری اختصاص دارد.
آثار مربیان هنری کانون با داوری 5 گروه مورد ارزیابی قرار گرفت و در هر رشته تعدادی از صاحبان آثار به عنوان رتبه‌های برتر و تعدادی نیز به عنوان رتبه‌های تقدیری شناخته شدند.
      هیات داوران رشته نقاشی متشکل از جمال‌الدین اکرمی، معصومه فاضلی‌مقدس و سودابه شیران رتبه‌های برتر این رقابت را به هما کشاورزی از استان تهران، زهرا کیکاووسی و علیا همایی از استان خوزستان، محبوبه یزدانی از استان سمنان و طیبه حقگو از استان قم اختصاص دادند.
      بر اساس این گزارش، هیات داوران رشته خوشنویسی شامل مجید حسینی، شبنم بهرامی و پروانه انصار در این بخش الهه گلچین از استان کرمانشاه، اسلام آذربایجانی از استان قزوین، فخری زمانی از استان آذربایجان شرقی و اعظم اسکندری از استان تهران را به عنوان نفرات برتر انتخاب کردند.
      در همین حال، در رشته تصویرگری هیات داوران شامل مهشید مهاجر، مریم رحمتی‌آوینی و مامک یحیی‌پور رتبه‌های برتر این بخش را به سمانه خبیری از استان یزد، فیروزه ولدآبادی از استان قزوین و مهزاد اردیبهشت از استان قم اختصاص دادند.
      در بخش سفال‌گری هیات داوران بهزاد ابوالقاسم حسینی، مریم چیت‌ساز و آی‌تک صراحی‌طلب آثار ریحانه‌السادات هاشمیان از استان خراسان جنوبی، پریسا تقی‌پور از استان تهران و مژده حسنی از استان خوزستان را به عنوان آثار برتر معرفی کردند.
      بر همین اساس، در رشته عکاسی با رای هیأت داوران شامل بهنام زهری‌سامیان، معصومه آقایی و پانته‌آ صادقی رتبه برتر این بخش به حامد حاجی‌باقران از استان خراسان رضوی، سمیرا بشارتی و سهراب خواجه‌نژاد از استان خراسان رضوی، روح‌ا... فخرآبادی از استان یزد تعلق گرفت.
      گفتنی است اسامی این برگزیدگان در کتاب نقش بندان خیال ویژه‌ چهارمین دوسالانه آثار تجسمی مربیان هنری کانون نیز منتشر شده است.
      نمایشگاه این دوسالانه در نگارخانه‌ی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران تا روز 14 اسفند پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.