مراکز کانون برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب آماده می‌شوند

جشن‌های پیروزی و دهه فجر انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور، آغاز می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کودکان و نوجوانان سراسر کشور در روزهای دهه فجر، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، با اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوعی جشن می‌گیرند.

جشنواره استانی نقاشی رنگین کمان انقلاب در شهرستان دیلم
با شروع برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه مبارک فجر استان بوشهر، دومین جشنواره استانی نقاشی «رنگین کمان انقلاب» در بندر دیلم برگزار می‌شود.
تکنیک اجرای آثار در این جشنواره به صورت آزاد بوده و در مقاطع سنی مختلف و با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی و محیط زیست برگزار می‌شود.
مراسم پایانی این جشنواره در تاریخ 19 بهمن 1394 در شهر دیلم و با حضور مسوولان استانی و شهرستان برگزار خواهد شد.

برگزاری یادواره شهدای نوجوان در کانون زنجان
برگزاری یادواره شهدای نوجوان با عنوان «ستاره‌های بی‌غروب» با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی، در کانون زنجان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، برگزار خواهد شد.
برگزاری مسابقه استانی زیباترین فضاسازی و آذین‌بندی در سطح مراکز فرهنگی‌هنری با محوریت معرفی وقایع دهه فجر و انقلاب اسلامی، قصه‌گویی رادیویی یا تصویری توسط مربیان و اعضای منتخب جشنواره‌های کشوری و استانی در برنامه کودک شبکه اشراق و... از برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه فجر در کانون زنجان، اجرا خواهد شد.
کانون زنجان با حضور قصه‌گویان نوجوان با طرح «سفیران قصه‌گوی، ستاره‌های بی‌غروب» در مدارس و اجرای قصه با موضوع دفاع مقدس، برگزاری سومین جشنواره طراحی و ساخت اسباب‌بازی خلاق و سومین جشنواره عکس کودک، بازدیدهای ویژه و رایگان اعضای کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی و تعدادی از نهادهای فرهنگی از برنامه‌های گنبد آسمان‌نما، نیز از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در این روزها اجرا شود.

دهه فجر در کانون مرکزی
مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان مرکزی در روز 19 بهمن «جشنواره پرنده‌ی آزادی» و «جشنواره ماسک‌های مقوایی از شخصیت‌های انقلابی» را در محوطه مرکز کانون رباط مراد این استان، برگزار خواهند کرد.
کارگاه ادبی خاطرات بزرگ‌ترها از انقلاب 1357، قصه‌گویی درباره انقلاب 57 و معرفی شخصیت امام خمینی‌(ره)، برگزاری مسابقه کاریکاتور (شاه مقوایی)، جشن انقلاب در دارالقرآن روستای یل‌آباد، اجرای سرود، نمایش، معرفی روز 22 بهمن، مسابقه شعار نویسی و... از جمله این برنامه‌هاست که قرار است در روزهای دهه فجر در مراکز کانون استان مرکزی برگزار شود.

جشن پرواز بادبادک‌ها ویژه کودکان در پارک کیو خرم‌آباد
برگزاری ایستگاه نقاشی، ایستگاه ادبی و ایستگاه فرهنگی، حرکت دادن پرچم 40 متری توسط کودکان در مسیر راهپیمایی، هم‌زمان با روزهای دهه فجر، از جمله برنامه‌های  کانون لرستان برگزار خواهد شد.
برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، مسابقه ساخت پرچم، غباروبی قبور مطهر شهدای گمنام خرم‌آباد با حضور کودکان و نوجوانان، مسابقه عکاسی «کودک از نگاه کودک»، قصه‌گویی انقلاب و تهیه نشریه دیواری با موضوع انقلاب از جمله برنامه‌هایی است که قرار است توسط کانون لرستان برگزار شود.
نقد کتاب‌های انقلابی، معرفی شخصیت‌های انقلابی، اجرای مسابقه ادبی طنز «فرار شاه»، مسابقه ساخت کارت‌پستال، برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری و... از دیگر برنامه‌های کانون لرستان، در این روزها است.
افتتاح مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 کانون میبد
کانون یزد نیز در روزهای دهه فجر، مرکز فرهنگی شماره 2 کانون میبد را افتتاح خواهد کرد.
این کانون هم‌چنین در این روزها، برنامه‌های فرهنگی و هنری را به شکل نمایش، کنسرت، ویژه‌برنامه‌ها، جشن، بازدیدها، مسابقات، سرگرمی و نمایشگاه‌ها، اجرا می‌کند.
جشنواره‌ی «کودک، نماز، انقلاب»، عطرافشانی گلزار شهدا، نمایشگاه ادبی نویسندگان بی‌سواد، اجرای کنسرت ایران جاویدان ویژه سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری جشن «به استقبال بهار انقلاب» و ویژه برنامه‌ی کوچه انقلاب از جمله برنامه‌هایی است که توسط کانون یزد، در دهه فجر برگزار خواهد شد.

دومین مسابقه اینترنتی «چتر انقلاب» در کانون خراسان‌رضوی
کانون خراسان‌رضوی به مناسبت بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با هدف معرفی آرمان‌های انقلاب و همچنین تشویق کودکان و نوجوانان برای آفرینش آثار خلاقانه، دومین مسابقه اینترنتی «چتر انقلاب» را برگزار می‌کند.
این مسابقه با همکاری معاونت پرورشی فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش، ویژه دانش‌آموزان 10 تا 16 سال بوده و علاقه‌مندان به شرکت در آن می‌توانند با مراجعه به پورتال کانون خراسان رضوی به آدرس اینترنتی www.kpf-khr.ir در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی مسابقه  «چتر انقلاب» شرکت کنند.

افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی در بخش کوهرنگ در دهه فجر
کتاب‌خانه سیار روستایی در بخش کوهرنگ و سالن آمفی تئاتر مرکز سورشجان در چهارمحال و بختیاری نیز همزمان با دهه فجر افتتاح خواهد شد.
برگزاری نشست تخصصی با دبیران ادبیات استان چهارمحال و بختیاری (با محوریت ادبیات پایداری) از برنامه‌های تعاملی با اداره کل آموزش و پرورش، برگزاری ایستگاه نقاشی، اجرای کارناوال شادی، قصه‌گویی مربیان کانون در مراکز ویژه کمیته امداد، برگزاری جشن‌های دهه‌ی فجر با حضور اعضای دستگاه‌های زیر مجموعه، غبار روبی گلزار شهدا از جمله برنامه‌های مشترک با زیر مجموعه کمیته کودک و نوجوان استان است که قرار است در این روزها برگزار شود.

جشن بزرگ «لبخند پیروزی» در کانون کرمانشاه
در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مراکز کانون در سراسر استان کرمانشاه با مشارکت آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام (ره) و... برنامه‌های شاد و مفرحی را برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.
برگزاری جشن و برنامه‌هایی ویژه، همچون؛ قصه‌گویی، نمایش عروسکی، مسابقات ادبی، نمایشگاه آثار برگزیده اعضا، نمایش فیلم و... در مراکز کانون پرورش فکری کرمانشاه، از دیگر برنامه‌های روزهای دهه فجر، خواهد بود.