دسترسی بچه‌ها به محصولات کانون بیشتر می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب از برنامه‌ریزی برای ورود محصولات کانون به مدارس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی‌اصغر فانی در این‌باره گفت: به زودی نشست مشترکی با حضور مدیران ارشد کانون و آموزش و پرورش در تهران برگزار خواهد شد تا در مورد توسعه‌ی همکاری‌های دوجانبه و چگونگی فراهم کردن زمینه‌ی دسترسی آسان‌تر مخاطبان به کتاب‌ها و دیگر محصولات فرهنگی کانون بحث و تبادل نظر شود.
در این بازدید که علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون، وزیر آموزش و پرورش را همراهی می‌کرد دکتر فانی از از نزدیک در جریان روند و آمار تازه‌ترین کتاب‌های کانون در گروه‌های ‌سنی مختلف این مجموعه قرار گرفت.
فانی ضمن قدردانی از تلاش‌های مسوولان کانون در حوزه‌ی نشر کتاب‌های کودک و نوجوان یادآور شد اگر بتوانیم بچه‌ها را از دوره‌‌ی کودکی و نوجوانی به مطالعه عادت دهیم در آینده بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه مرتفع می‌شود.
وی با بیان این‌که اولویت بازدید خود از نمایشگاه را به بخش کودک و نوجوان اختصاص داده ادامه داد: باید تلاش کنیم ضمن تقویت حوزه نشر مکتوب برای دانش‌آموزان زمینه‌ی دسترسی آن‌ها به آثار خوب را نیز فراهم کنیم.
در این بازدید هم‌چنین حاجیان‌زاده گزارشی از آثار چاپ اول و کتاب‌های تجدید چاپی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برنامه‌های آینده  این حوزه را به وزیر آموزش و پرورش ارایه کرد.
بر اساس این گزارش، دیدار و گفت‌وگو با سایر ناشران حاضر در بخش کودک و نوجوان شهر آفتاب تهران از دیگر برنامه‌های بازدید وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون از بیست و نهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب در صبح روز 23 اردیبهشت بود.
گفتنی است گردهم‌آیی مشترک مدیران آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای بررسی زمینه‌های همکاری بیشتر دو مجموعه، صبح روز 26 اردیبهشت در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.