وداع با زهرا شهودی در قطعه‌ای از بهشت

بهشت زهراء قطعه 14 منزل‌گاه ابدی زهرا شهودی یکی از کارشناسان پژوهش‌گر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که سال‌ها قلبش به عشق کودکان این سرزمین می‌تپید و مهربانی و لبخند را به آن‌ها هدیه می‌کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نوزدهمین روز از مرداد گرم 1395 پیکر معلم و مربی مهربان کودکان ایرانی در خاک سرد آرام گرفت اما تلاش‌های او برای اعتلای فرهنگ‌، هنر و عرصه پژوهش کودک و نوجوان در کشور فراموش ناشدنی است.
شهودی متولد هشتمین روز از اسفند سال 1338 دارای مدرک کارشناسی ارتباطات تصویری و دانشجوی دوره کارشناسی ارشد، فعالیت‌های فرهنگی و ‌آموزشی خود را در سال‌های پایانی دهه 60 با تدریس و معلمی آغاز کرد و پس از آن از یکم فروردین 1370 به مدت 25 سال در کانون مشغول به کار بود.
سابقه مربیگری در مراکز کانون تهران و پس از آن فعالیت در معاونت و مدیریت پژوهشی وقت کانون و اداره کل آموزش و پژوهش کانون و همکاری در اجرای پروژه‌های پژوهشی و افکار سنجی جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کانون از جمله نمایش‌عروسکی، قصه‌گویی و پویانمایی از جمله فعالیت‌های این کارشناس پیشکسوت کانون به شمار می‌رفت.
او در سال‌های اخیر در حوزه اقدام پژوهی و توسعه این فعالیت پژوهشی در مراکز کانون سراسر کشور فعالیت‌ها و تلاش‌های ارزشمندی انجام داده بود.
درگذشت وی که مدتی از یک بیماری سخت رنج می‌برد، اندوه همکاران کانونی به ویژه کارشناسان و کارکنان پژوهش‌گر کانون را درپی داشت و آن‌ها با انتشار نوشته‌ها و اشعار خود در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های درون سازمانی از پرواز آسمانی این همکار صبور، مهربان و علاقه‌مند به کانون ابراز تاسف کردند. 
در همین حال مدیرعامل و اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز درگذشت این همکار گرامی باسابقه را به بازماندگان آن عزیز به‌ویژه خانم کبری شهودی خواهر ایشان و همکار مدیریت پژوهش کانون تسلیت می‌گویند.
بر همین اساس مراسم یادبود و بزرگداشت درگذشت زنده‌یاد زهرا شهودی روز پنج‌شنبه 21 مرداد 1395 از ساعت 16:30تا 18 در مسجد حضرت امیر(ع) واقع در تهران خیابان کارگر شمالی بالاتر از فاطمی، روبروی پمپ بنزین برگزار می‌شود.