انتشار فراخوان معرفی تصویرگران جوان ایرانی به براتیسلاوا

انتخاب و معرفی تصویرگران ایرانی برای شرکت در کارگاه تصویرگری دوسالانه‌ی براتیسلاوا امسال با نظر مشترک سه سازمان و انجمن تخصصی کودک و نوجوان صورت می‌گیرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران ایران به منظور انتخاب مناسب‌تر تصویرگران شرکت‌کننده در این رویداد بین‌المللی، فراخوانی را با موضوع انتخاب تصویرگران برتر جهت شرکت در این کارگاه آموزشی منتشر کردند و کمیته‌ای مشترک را برای این اقدام تشکیل دادند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این فراخوان از تصویرگران جوان با سن کم تر از 30 سال و مسلط به زبان انگلیسی دعوت شده است تا آمادگی خود را برای شرکت در این کارگاه، با ارسال مشخصات و نمونه کارهای تصویرگری خود به دفتر کتاب اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون اعلام کنند. آخرین مهلت برای ارسال آثار  و مشخصات علاقه‌مندان 12 دی 95 تعیین شده است.
پس از آن نیز از میان علاقه‌مندان یک یا دو تصویرگر جهت اعزام به این کارگاه انتخاب می‌شوند.
فراخوان شرکت در این کارگاه در سایت خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir   ارایه شده است.
بر اساس این گزارش کارگاه آموزشی برای تصویرگران کشورهای درحال توسعه از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا BIB که هر دو سال یک بار در شهر براتیسلاوا، پایتخت جمهوری اسلواکی، برگزار می‌شود و در آن آثار تصویرگران کتاب‌های کودکان به نمایش گذاشته می‌شود.
این کارگاه به عنوان بنیان‌گذار آن یعنی «آلبین برونوفسکی» نام‌گذاری شده است و دوره بعدی آن نیز در تاریخ 18 تا 25 شهریور 1396 در شهر براتیسلاوا برگزار خواهد شد.
نمایشگاه براتیسلاوا همگام با اهداف یونسکو، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا، هر دو سال یک‌بار امکان رویارویی تصویرگران با یک‌دیگر و شرایطی را برای ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر فراهم می‌کند.
از وزارت فرهنگ جمهوری اسلواکی، کمیسیون ملی یونسکو در اسلواکی و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان Bibiana  به عنوان برگزار کنندگان و حمایت‌کنندگان مالی این جشنواره نام برده شده است.

فراخوان کارگاه تصویرگری دوسالانه‌ی براتیسلاوا