گروه‌بندی سینماهای کانون برای نمایش فیلم‌های کودک

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از گروه‌بندی سینماهای کانون برای نمایش فیلم در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا کریمی‌صارمی با اعلام این خبر در آستانه‌ی اجرای طرح کانون نمایش در 32 سالن سینما افزود: سالن‌های سینمای سراسر کشور به گروه‌های «الف، ب و ج» تقسیم‌بندی می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سالن‌هایی که پتانسیل اکران دارند در گروه الف قرار می‌گیرند و سالن‌های چند منظوره نیز مجهز و جزء گروه ب محسوب می‌شود و گروه ج سالن‌های کتاب‌خانه‌ای کانون است که فعالیت‌های مختلفی در آن صورت می‌گیرد و با یک پرده نمایش به صورت ریل تبدیل به سالن سینما می‌شود. 
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون تصریح کرد: بیش از 400 سالن نمایش فیلم در سراسر کشور شناسایی شده که دارای شناسنامه هستند.
کریمی‌صارمی همچنین گفت: بچه‌های دنیا از فیلم‌های کودک بهره‌ زیادی برد‌ه‌اند و با اجرای طرح «کانون نمایش» در صدد هستیم تا کودکان و نوجوانان ایرانی نیز این فیلم‌ها را تماشا کنند.
این مدیر کانون با بیان این‌که در آینده نزدیک فیلم‌های خوب جهان خریداری می‌شود، افزود: در عین حال قصد داریم فیلم‌های جشنواره‌های همدان، فجر، رشد و اصفهان را برای اکران خریداری کنیم.
کریمی‌صارمی با بیان این‌که ترویج فرهنگ سینما هدف اصلی کانون در این طرح است، افزود: یک‌پارچه‌سازی، فعال‌ کردن سینماها، هدف‌مند کردن سینمای کشور، جذب مخاطب، اکران فیلم برای کودکان و نوجوانان در طرح «کانون نمایش» تعریف شده است.
او توضیح داد: طرح «کانون نمایش» و حمایت از آثار کودکان و نوجوانان اتفاق بزرگی است که به نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت می‌شود و آیندگان از آن یاد خواهند کرد.
کریمی‌صارمی با اشاره به این‌که سینمای کودک تاکنون جوایز متعددی را دریافت کرده است، اضافه کرد: در سینمای کودک سبکی به نام سینمای کانون وجود دارد که همه از آن یاد می‌کنند.
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: واحد سیار فیلم در کنار «کانون نمایش» راه‌اندازی می‌شود تا در مناطق محروم نیز نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم.